Wat is en waar aan te raden om een morfine pleister (af) te plakken? Tape leek mij het beste, maar welke blijft echt 3 dagen zitten en is waterdicht?
Ik heb vanochtend een vraag gesteld of mijn fentanyl pleister (morfine pleister) goed zit, nou heeft de huisarts gezegd dat ik een nieuwe moet plakken.
Wat zijn de beste plekken om te plakken, een cm of 2 onder mijn sleutelbeen werkt niet omdat daar teveel beweging zit. Ik ben een vrouw van 176, maar ik ben ook wat gezetter (83 kilo) dus ik heb wat meer vet overal op mijn lichaam zitten dus een echte plek die niet beweegt is niet te vinden. Wat is dan aan te raden, ook mijn boezem is te bewegelijk omdat deze aardig groot is. Ik mag alleen op mijn romp en armen plakken, mijn bovenarm is wel heel stevig alleen zitten hier donshaartjes en kleine bultjes (lijkt een beetje op lichte zonnenbultjes) en het mag niet op een oneffen huid, is mijn arm dan oneffen? Ik ben erg benieuwd waar andere de pleister van 50 microgram plakken (deze zijn een cm of 5/6 breedt en een kleine 2 cm lang. is het beter om horizontaal of verticaal te plakken?
En mijn laatste vraag, tijdens het douche (en de pleister werkt 72 uur dus ik douche wel in die dagen) laten de randen los, het enige wat de apotheek mij kon vertellen en de huisarts ook was tape het af, afdekken dus, maar mijn (kring) apotheek heeft geen tape, heel logisch, maar alleen waterafstotende pleisters (die heb ik nu op de randen) Dus welke tape is echt aan te raden, blijft ook makkelijk drie dagen zitten ondanks beweging en douche?
Alstublieft advies, iemand met ervaring misschien? Bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.