Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2 'pillen' op 1 dag geslikt, kan dit kwaad?

Ik zag zojuist dat ik gister de pil vergeten ben te slikken. uit paniek heb ik die van gister en vandaag geslikt, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, kan geen enkel kwaad. Je komt alleen in die strip nu een pil tekort.

Het makkelijkste los je dat op door deze periode gewoon door te slikken (dus na de laatste pil door te gaan met de nieuwe strip, zodat je een menstruatie overslaat), dan ben je weer helemaal bij.

Je kunt ook de ontbrekende pil nemen door een pil te nemen uit de nieuwe strip, dan heb je meteen een reservestrip voor als het je weer een keer overkomt ;)

Het dubbelslikken kan dus geen kwaad ; je moet alleen zorgen dat je de pil die je tekort komt inhaalt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu pas in je toevoeging dat je een hele dag hebt overslagen. DAT betekent dat je de rest van deze periode niet meer veilig bent - tenzij er niet meer dan 36 uur tussen twee pillen zijn verstreken. (Dus als je de pil van gisteravond vanmorgen hebt genomen, is dat meestal nog wel op tijd).

Heb je hem daadwerkelijk overgeslagen, dan moet je de rest van deze periode een ander voorbehoedsmiddel (bijv, een condoom) erbij gebruiken. Wel gewoon dooslikken. Vanaf je volgende strip ben je dan weer gewoon meteen veilig.

Kijk voor alle zekerheid ook de gebruiksaanwijzing (bijsluiter) van je pil er nog eens op na. En neem liever het zekere voor het onzekere. Maak er geen al te ingewikkelde rekensom van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing