Bestaat er een multivitamine met de volgende vitaminen en mineralen?
Ik zit nu bijna een uur te zoeken naar een geschikte multivitamine maar ik vind niet wat ik nodig heb...
Ik zoek een multivitamine waar vitamine C in voorkomt, vitamine C dat afkomstig is van "calcium ascorbaat" en geen ascorbinezuur!
Ook moeten alle B-vitaminen erin zitten, maar vooral de vitamine B6 mag niet meer als 10mg zijn, precies moeilijk te vinden :S
Kent iemand een multivitamine die aan mijn wensen voldoet?
en
http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm#overzicht_van_de_verschillende_vitamine
Exact hetzelfde effect op je gezondheid, en exact dezelfde oorsprong: synthetisch geproduceerd in een grote fabriek. Je kan de stof in meerdere vormen gebruiken in een product: als zuur of als zout (dan heet het ascorbaat en is gebonden aan een metaal zoals calcium, natrium of kalium)
En als je de zuur inneemt, dan vormt zich in je maag binnen enkele seconden, op het moment dat de ascorbinezuur in water oplost, toch een zout die met de natrium, calcium of kalium die in je voedsel zitten en je maag zelf produceert, reageert. Als je gelooft in de theorie van zure en alkali voedsel, dan hoef je je niet zo veel zorgen te maken over die 1 gram ascorbinezuur die je binnenkrijgt. Dat is in verhouding helemaal te verwaarlozen.
Zelf geloof ik totaal niet in die theorie, maar dit is gelukkig een vrij land! :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.