Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke soorten paracetemol zijn er??

Ik ken het innemen van een paracetemol met een glas water (meteen doorslikken) maar die gaat me niet goed af,,en ik krijg telkens het gevoel dat ik slik. Iets wat ik proef vind ik ook niks kauw/ smelt tabletten want ik ben een weinig eter. En lust niet veel als ik het niet lekker vind spuug ik het uit. Welke mogelijkheden zijn er nog meer?? ik aanvaard alles!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Tja, je kunt een zetpil proberen natuurlijk of je neemt het vloeibaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vloeibare vorm is er in principe voor kinderen maar volwassenen kunnen het ook gebruiken. De dosering staat in de gebruiksaanwijzing.

De zetpillen zijn er in een volwassen versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gladde tabletten zijn al een heel stuk gemakkelijke te slikken dan de reguliere tabletten. Als merk verkoopt panadol ze (google maar) maar er zijn ook verschillende drogisterijen die onder hun eigen merk ook paracetamol als gladde tablet verkopen. Die vallen niet soms al uit elkaar in je mond, dus je proeft ze niet, en ze zijn wat kleiner en slikken gemakkelijker weg doordat er een laagje omheen zit. Ik was er erg blij mee toen ik een neus-maagsonde had en geen gewone paracetamol langs die sonde geslikt kreeg.

Je kunt paracetamol ook oplossen in een glas water. Veel mensen doen dat, maar persoonlijk vind ik het erg goor. Misschien als je er ook een drupje aanmaaklimo ofzo bij doet, je kunt het proberen.

Daarnaast heb je inderdaad de smelttabletten van Roter, de vloeibare vorm voor kinderen, en uiteraard de zetpillen. Als ampul voor toediening via het infuus bestaat ook, maar dat is voor thuis niet zo heel handig ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding