Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het beruik van Melatonine nadelig werken wanneer je Antidepressiva gebruikt, en zo ja, waarom?

Toegevoegd na 29 seconden:
gebruik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Melatonine is trouwens een tryptamine. De structuur van de stof is sterk gerelateerd aan serotonine en een groot aantal psychedelische research chemicals. Daarom mag Melatonine niet gebruikt worden in combi met MAO remmers. (anti-depressiva)

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=19179#ixzz1tM2o5ouf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat je met melatonine de werking van de antidepressiva tegenwerkt; Melatonine is het slaapopwekkende hormoon terwijl antidepressiva juist op de tegenhanger van dit hormoon, serotonine inwerken. Ik ben geen arts of wat dan ook, maar logischerwijs lijkt mij dat het in ieder geval niet de meest gunstige combinatie van middelen is die je kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Fitzijn : ik ben een ervaringsdeskundige.

Melatonine is een hormoon die mijn lichaam niet genoeg zelf aanmaakt.
Al jaren gebruik ik op recept melatonine 5 mg omdat ik anders niet in slaap val.
Gelijktijdig heb ik anti-depressiva gebruikt en slaappillen.

Geen problemen door deze combinatie van medicijnen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine zorgt voor een goede nachtrust. Maar als je depressief bent heb je de neiging om veel te slapen. Waarom zul je dan een stof gaan innemen die je slaperig maakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing