Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik visolie innemen?

Hallo,
Ik heb laatst visolie capsules gekocht maar die bleken heel groot te zijn!
Ik krijg ze echt niet door mijn keel!
Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

Je zou capsules voor kinderen kunnen innemen en daar dan meerdere van, zodat je toch aan je dagelijkse hoeveelheid komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laten smelten in de mond en dan de olie doorslikken.
ik kreeg vroeger levertraan op een lepeltje suiker.
misschien samen met een zuurtje of zoiets laten smelten in de mond.lekker is anders,maar wat moet dat moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook kauwcapsules verkrijgbaar. Daar kun je gewoon op kauwen en doorslikken. De smaak is wel wat minder, maar het is dit of direct doorslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe? ik bijt ze gewoon door.Ik krijg ze ook niet naar binnen,en het geeft niks hoor,als ze maar in je maag komen , is het goed.
12 jaar geleden
Zou het kunnen zijn, dat dit een idee is van je en tussen de oortjes zit?
Misschien heb je je een keer verslikt in een wat grotere pil en nu het idee gekregen dat je ze niet wegkrijgt en dat je je keel onbewust wat dichtknijpt bij het innemen?
Klinkt niet aardig misschien, maar bedenkt je eens, dat een hap voedsel een behoorlijke hoeveelheid is die je zonder erbij na te denken gewoon doorslikt. Qua volume veel meer dan een pil, zelfs als die een wat groter formaat heeft zoals een visoliecapsule.
Deze gedachte heb ik meegegeven aan mijn zoon, die hetzelfde probleem had..... maar nu dus niet meer: hij slikt ze gewoon in met een slok water.
Wil niet zeggen, dat het bij jou ook zo is, maar wie weet heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorbijten zou kunnen maar is niet echt fijn voor je smaak. Het beste wat je zou kunnen doen is het vermengen met je voedsel. Maak een salade met Tonijn en doe daar de opengebroken visolie doorheen. Of een visje bakken en daar overheen gieten met bepaalde kruiden om het echt lekker te laten smaken. Niet dat je natuurlijk elke dag vis gaat eten maar je kan het ook gewoon door andere soorten eten mengen.
Eventueel de visolie bij de Hema is goed voor je, schone vis etc. Zijn kleine capsules die makkelijker zijn in te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg bijvoorbeeld dat potje met die visolie capsules aan de kant en neem 2 of 3 dagen in de week eens een lekker stukje vis bij maaltijd in plaats van vlees. Vette vis zoals zalm, haring, tonijn en sardines zijn rijk aan Omega 3 vetzuren, maar ook minder vette vis zit voldoende in, als je het iedere keer maar afwisselt (met welke vis je lekker vind of in ieder geval niet vies).

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1365
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem ze in met wat brood of andere eten,
eerst het eten kauwen, voordat je het gaat doorslikken de capsule erbij nemen, eventueel ook nog een slok drinken erbij en weg.

Wat je ook kan doen is de capsule in je mond doen en dan een groot glas water snel leegdrinken, dan is ie meestal ook ineens weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat de brokken aardappel, groente en brood die je doorslikt vele malen groter zijn dan de allergrootste capsules of softgels die er verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het veel makkelijker om te slikken als je je hoofd juist iets voorover houdt. Het is namelijk niet de zwaartekracht die de pillen in je slokdarm moet werken maar de slikbeweging. En neem inderdaad een flinke slok water. En nog een, als het niet meteen lukt en verder niet bij nadenken. Als je het een paar keer gedaan hebt is het makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weggooien en gewoon gezond gaan eten, dan heb je ze helemaal niet nodig. Ooit toen mensen graatmager waren van de armoe namen ze levertraan. Is het zo erg met je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gezonde manier : gewoon die capsules laten voor wat ze zijn, en lekker twee keer in de week vette vis eten (makreel, haring, zalm etc).

De ongezonde manier : de olie uit de capsules laten lopen en zo opdrinken. Moet ongeveer net zo 'lekker' zijn als levertraan, maar dat doet aan de werking niks af.

Het zijn echter gladde, nat glibberige, makkelijk oplossende gelatineuze capsules, dus als je die ECHT niet weg kunt slikken, zul je met alle medicijnen vermoedelijk een (slik)probleem hebben ? Dat is in de regel psychisch, maar wel heel vervelend en moeilijk op te lossen. Je zult dus een keuze moeten maken. Die voor 'echt eten in plaats van pillen' lijkt me veruit de gezondste, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze met iets glads kunnen innemen b.v. vla of yoghurt dan glijd het vanzelf naar binnen,.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook gewoon dat je ze in neemt denken ik die het voor mijn eigen gezondheid.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing