Kan je medicatie vragen bij je huisarts?
Ik loop al ongeveer 8 jaar in het traject "psychologen etc" Ik ben gediagnosticeerd met ADD waar ik eerst medicatie voor kreeg, maar daar ben ik mee gestopt(omdat mijn suicidaliteit erger werd). Ik wou altijd al medicijnen proberen als hulpsteun voor mijn therapieen voor mijn depressie ( Ik ben dit jaar sinds ik 19 ben gediagnosticeerd met Borderline) En heb ik ook een dysthyme stoornis en angststoornissen) Ik vraag al jaren om medicatie voor mijn stemming, maar telkens krijg ik weer te horen dat ze eerst willen kijken hoe therapie gaat. Nu heb ik al EMDR, VERS, gewone gesprekken met verschillende mensen psychotherapeuten en psychologen gehad en Cognitieve gedragstherapie en heb ik morgen een gesprek bij een klinische psychotherapie. Dat is alleen in intake, dus dat duurt ook nog lang. Ik zit er zelf helemaal doorheen en nu was mijn vraag of dat ik misschien mijn huisarts zou kunnen bellen of dat die met mij kan kijken of ik zou mogen beginnen met medicatie voor mijn stemming. ( ik durf niet goed te praten over dit soort dingen vandaar dat typen wat beter gaat) Dus Als dit niet via de huisarts kan, bel ik liever niet, dat vind ik eng.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.