Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit slaapmiddel slecht voor je gezondheid?

Dit slaapmiddel bedoel ik: http://m.avogel.nl/webwinkel/producten/dormeasan-nachtrust-tabletten.php?gclid=CNva15vM-q4CFQOGDgod0E_fxw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Homeopathische geneesmiddelen bevatten per definitie zó weinig werkzame stof door de eindeloze verdunning (potentie vergroting) dat van schadelijkheid voor de gezondheid geen sprake zal zijn.
Rationele mensen geloven trouwens ook niet in een positieve werking van homeopathische middelen, maar het staat een ieder vrij er in te geloven, als het voor jou werkt dan wil ik het je niet ontraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De producten van A. Vogel zijn homeopatisch. Voor homeopathie geldt: baat het niet, dan schaadt het niet.
Nee, het product is niet slecht voor je gezondheid.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je meer wilt weten over homeopathie en de werking ervan: http://www.homeopathie.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er geen baat bij. Probeer voor het lezen anders is een boek te gaan leZen. Met rustige muziek (Adel Beethoven, Mozart etc.) ga dan een half uurtje of een uur liggen lezen. Dit ontspant en help erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link verwijst naar een fytotherapeutisch middel. Het is dus NIET, zoals sommigen zeggen homeopathisch, en daarom niet verdund. Er zitten gewoon werkzame stoffen in, om precies te zijn kruiden waarvan bekend is dat ze de nachtrust kunnen bevorderen.

Dit middel is niet schadelijk. De bijsluiter geeft aan dat overmatig gebruik een laxerend effect kan hebben, en ook dat je het bij borstvoeding of zwangerschap beter niet kunt gebruiken, omdat de effecten van dit middel bij vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven. Dat komt o.a. doordat de regelgeving rondom supplementen en kruidenmiddelen totaal anders is dan voor geneesmiddelen. Op dergelijke middelen is dan ook geen controle door de overheid, je weet dus niet 100% zeker dat erin zit wat de bijsluiter zegt.

Behalve dat, zijn de werkzame stoffen uit dit middel niet schadelijk. De genoemde laxerende werking bij overmatig gebruik, komt volgens mij ook alleen maar omdat ze mannitol gebruiken als vulstof.

Als je dit middel, of een ander middel waar bijvoorbeeld valeriaan, hop, citroenmelisse of goudpapaver in zit, een tijdje wilt gebruiken omdat je slecht slaapt, bijvoorbeeld doordat je je moeilijk kunt ontspannen, is dat prima, en onschadelijk. Daarnaast is het wel goed om ook algemene adviezen op te zoeken op internet over slaaphygiëne, dat gaat o.a. over hoe je je slaapkamer inricht en de dag langzaam afbouwt. Ontspanningsoefeningen kunnen ook werken. Als je een langdurig slaapprobleem hebt, is het beter om advies te vragen van je huisarts, omdat er dan misschien iets anders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing