Bestaat er ook een mannelijke anticonseptiepil? Dus "de pil" voor mannen?
Mn vriendin en ik willen 100% zekerheid en zij vergeet nog weleens de pil. En mijn sperma is nogal sterk. Dus het leek mij handig om het voortaan nog veiliger te doen. Maar toen kreeg ik de opmerking "ik slik al de pil, nu jij nog". huh? Bestaat zoiets? En krijg ik daar geen tietjes van ofzo?
2.6K
2.6K keer bekeken
Amadea
13 jaar geleden
Conceptie betekent: ontvangen. Aangezien een man niet ontvangt maar geeft, heeft een anticonceptiemiddel voor hem geen nut!
Ritsuka
13 jaar geleden
Heb je eens een test gedaan dat? Anders kun je nooit weten hoe sterk je sperma is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, goed. Geen ontvang-pil dan, maar een geef-pil. Een pil wat ervoor zorgt dat sperma tijdelijk geen zaadcellen meer bevat. En nog reactie op de laatste: dat weet ik uit ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als het aan mij ligt is dat wel een optie, maar vrouwen zijn tegenwoordig zo vijandig tegenover mannen als het gaat om zulk soort onderwerpen. Ze wilt graag dat ik ook eens wat doe, als condoom en de pil samen nog steeds niet veilig genoeg zijn, dan moet de man maar eens wat eraan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bazzz, ieder sperma is sterk, heb jij ooit een kind uit elkaar zien vallen zomaar?
Ritsuka
13 jaar geleden
Je hebt trouwens nooit 100% zekerheid, alleen geen seks hebben is 100% betrouwbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bazzz, nee hoor, dat hoeft niet maar zonder sperma geen kind :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is jouw sperma sterk, of waren de eitjes dat? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene sperma kan toch meer zaadcellen bevatten dan die van iemand anders? Twee fabrieken die beide dezelfde producten fabriceren hoeven niet perse even goed te lopen lijk me. En dat geldt inderdaad ook voor de eitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke maand 1 of 2 eitjes tegenhouden is veel makkelijker te realiseren dan die miljoenen zaadcellen die er per maand uit kunnen.
Jouw taak is dus om voortaan elke ochtend en avond te vragen of je vriendin de pil heeft geslikt. Als ze hem elke avond neemt is ze 's ochtends namelijk nog op tijd en heb jij dus TWEE kansen om haar eraan te herinneren. Wat heeft het voor zin voor jou om een pil te slikken? Dan moet JIJ er aan denken, je kunt dus net zo goed 2x per dag vragen of ZIJ er aan gedacht heeft.
En waarom heeft niemand het over condooms?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mijn sperma is nogal sterk" is niks meer of minder dan een eufemisme voor : ik heb er door mijn / onze onvoorzichtigheid al een paar op de wereld gezet.
Bovendien heb je geen sterker of minder sterk sperma ; hooguit vruchtbaar of niet vruchtbaar. De vrouwelijke factor speelt een grotere rol. Vele malen.
Bovendien heb je geen sterker of minder sterk sperma ; hooguit vruchtbaar of niet vruchtbaar. De vrouwelijke factor speelt een grotere rol. Vele malen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(En twee fabrieken waarvan de een vele malen produceert dan de ander, hoeven niet per definitie de zelfde kwaliteit te leveren ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of iets als "sterke sperma" nou wel of niet bestaat is totaal niet belangrijk bij deze vraag. Dat was ook niet het punt. Dat ik toevallig die term gebruikte is niet belangrijk. Tenzij het een persoonlijk issue is ofzo. Ik kan me voorstellen dat zelfs dat op een of andere manier als belediging opgevat kan worden door bepaalde vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
???????? Hoe kom je daar nou weer bij ?
Je zet alleen jezelf een beetje voor ....mannelijk geslachtsdeel met een dergelijke nutteloze, irrelevante, geen informatie toevoegende en geen impact hebbende opmerking.
Voor zover het al een persoonlijk issue is, wekt het vooral de indruk van wat misplaatst persoonlijk machismo bij de vraagsteller.
Je zet alleen jezelf een beetje voor ....mannelijk geslachtsdeel met een dergelijke nutteloze, irrelevante, geen informatie toevoegende en geen impact hebbende opmerking.
Voor zover het al een persoonlijk issue is, wekt het vooral de indruk van wat misplaatst persoonlijk machismo bij de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet belangrijk is,M, vermeldt het dan ook niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik al zei, Moolkees , misplaatst machismo ; angst voor tietjes, in combinatie met: "maar ik heb HEEL sterk sperma !" :lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat manifesteert zich waarschijnlijk door vlekken in de bovenkleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beeld van een rukkende macho die diep vanbinnen eigenlijk nog een onzeker klein jongetje is? Moet ik dat nu zijn omdat ik zei dat in sterke sperma heb? De vraag was of er een mannelijke voorbehoedsmiddel bestond. Lopen jullie met opgekropte irritatie in jullie eigen dagelijks leven en zien jullie geen ander manier om die te uiten dan op deze manier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen grote variaties in spermakwaliteit bestaan. Dat blijkt uit het volgende:
http://www.anababa.nl/kinderwens/zwanger-worden/vruchtbaarheid/mannelijke-vruchtbaarheid/zaadkwaliteit-verbeteren Hieruit blijkt dat je de term "sterke sperma" zou kunnen opvatten als sperma van een persoon die een gezonde en een spermavriendelijke levensstijl heeft.
http://www.anababa.nl/kinderwens/zwanger-worden/vruchtbaarheid/mannelijke-vruchtbaarheid/zaadkwaliteit-verbeteren Hieruit blijkt dat je de term "sterke sperma" zou kunnen opvatten als sperma van een persoon die een gezonde en een spermavriendelijke levensstijl heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zou dat nu komen?
Misschien hebben je nickname en je uitlatingen daar iets mee te maken?
Als je een vraag hebt, houd je dan bij die vraag en voeg geen triviale bijzonderheden toe, die in deze vorm alleen maar irriteren!
Misschien hebben je nickname en je uitlatingen daar iets mee te maken?
Als je een vraag hebt, houd je dan bij die vraag en voeg geen triviale bijzonderheden toe, die in deze vorm alleen maar irriteren!
Amadea
13 jaar geleden
Ha, Moolkeesje, 't gebeurt niet vaak maar nu ben ik het echt róerend met je eens! :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha lol :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bazz, ja, tuurlijk is er onvruchtbaarheid, het was alleen een grapje waar ik aan moest denken.
"Weet je wat de sterkste lijm ter wereld is? Sperma....heb je ooit een kind uit elkaar zien vallen?'"
Zoiets.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gekke is dat de vraagsteller niet zegt dat zijn vriendin nogal sterke eicellen heeft ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achteraf was het hele "sterke sperma"-verhaal misschien beetje too much information :p maar ik dacht heck, laat ik mijn vraag eens luchtig en informeel proberen over te brengen, vrolijkt misschien de sfeer op, doe eens gek!
Nee maar zonder gekheid, het kan natuurlijk ook zijn dat zij sterke eicellen heeft. Klopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Machiaveli: je noemt dat pil en condoom samen niet voldoende zijn, is dat haar angst, of heb je een keer een 'ongelukje' gehad met geknapt condoom in combinatie met vergeten pil of iets dergelijks? Die combinatie is namelijk normaal gesproken zeer veilig, eigenlijk dubbelop zelfs. Condoom is zeer betrouwbaar bij juist gebruik, hij kan alleen natuurlijk wel knappen. De pil is bij juist gebruik het meest veilige voorbehoedmiddel, dus eigenlijk zou die combinatie geen problemen mogen opleveren, mits juist gebruikt natuurlijk. Als je vriendin zwanger wordt 'door de pil heen' terwijl ze deze wél juist gebruikt, heeft ze een zwaardere pil nodig, want dat is echt geen normaal risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannenpil die in de maak is verstoord de aanmaak van testosteron, omdat je vrouwelijke hormonen krijgt toegediend die de zaadcellen productie stil leggen.
Als ik jouw was, en deze pil is beschikbaar zou ik denken aan andere opties. Heeft de schijn tegen dat het niet gezond voor je lichaam en geest gaat zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor alle info en alle reacties (incl. Kritiek). Het is me duidelijk geworden dat de condoom voor mij, als man, nog voorlopig de enige mogelijkheid is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.