Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb per ongeluk 2 anticonceptie pillen geslikt, wat moet ik nu doen?

Hallo,
Ik heb gister heel erg perongeluk 2 pillen geslikt (microgynon20) dit is me echt nog nooit gebeurd! Maar is dit slecht voor m'n gezondheid? En wat moet ik nu doen? Stoppen of verder slikken? En is het nog veilig? Heel erg bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Geen paniek, zo erg is het niet als dat eens gebeurt. Gewoon doorgaan met je strip, let wel even extra op de dagen want die kloppen niet meer nu. Je bent nog net zo beschermt als wanneer je 1 pil had genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat u moet doen wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft ingenomen:

Er is geen melding gemaakt van ernstige schadelijke gevolgen van het tegelijk innemen
van veel Microgynon 20-tabletten.
Als u meerdere tabletten tegelijk heeft ingenomen, dan kunt u last krijgen van
misselijkheid of overgeven. Bij jonge meisjes kan er bloedverlies uit de vagina optreden.
Mocht u ontdekken dat een kind meerdere tabletten heeft ingenomen, vraag dan uw
arts of apotheker om advies.

Wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft gebruikt of ingenomen, neem dan
onmiddellijk contact op met uw arts of apotheker.

(Conlusie, je hoeft niet naar de dokter, aangezien je ''maar'' 2 pillen hebt gebruikt. Het zou wat anders zijn als je er 4 of 5 neemt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft vlgs. mij niet zoveel gevolgen,je komt alleen een pil te kort in deze maand,is mij ook al eens in een verdwaasd moment gebeurd,ik heb toe de apotheek gebeld,hun advies, "neem een strip uit volgende strip,en bewaar die strip als reserve,voor als bv eens hebt overgegeven,en je een 2de pil moet nemen ".
Je zal hooguit wat hoofdpijn en misselijk zijn,ik heb dezelfde .
Voor de zekerheid even apotheek bellen.
succes

Toegevoegd na 33 minuten:
pil uit de volgende strip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet de zwaarste, als je misselijk of overdreven duizelig bent of helemaal geen eten meer binnen kunt houden dan ff naar de dokter maar maak je geen zorgen en haal op tijd je nieuwe voorraadje! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing