Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dat gele poeder wat je op natte korstjes en akelige puistjes spuit vanuit een tube?

het zorgt voor snelle indroging, en werkt dacht ik ook ontsmettend.

subvraag: is dit nog te koop, en zo ja, waar?

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat heet nu Dutimon poeder en zit in een strooibusje, voor zover ik weet te koop bij iedere drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat je dermatol bedoeld. Knalgeel & zwavelachtig, is nog te koop maar zit nu in een strooibusje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkrijgbaar bij apotheek en goede drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit tubetje bedoel je Rieneke....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat spul heette Dermatol

Het is nu te koop onder de naam Dutimon poeder (Bismuth subgallas).

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het als Superol. Het werd gefabriceerd in Doesburg,waar ik een vriendinnetje had,dat in die fabriek werkte. Heb sinds die tijd geen enkele ontsteking meer gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij bedoel je betadine. Dat kan je gewoon bij de drogist halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heette dermatolpoeder. Mijn vader vertelde mij ooit dat dat goed hielp tegen het doorbranden van wondjes die veroorzaakt waren door fosfor. Werd ook gebruikt in het leger. Wij gebruikte het vroeger thuis ook wel bij schaafwonden. Et stelpoten het bloeden, ontsmette en de wond was een soort van droog afgedekt. Er wordt wel gezegd dat je het beter niet kunt gebruiken op hele natte wonden omdat het de wond niet helemaal goed afdekt en je daardoor juist meer littekenweefsel zou krijgen. Of dat zo is weet ik niet. Jaren later mocht het toen niet meer verkocht worden, maar volgens mij is iets dergelijks of wellicht hetzelfde in iets andere samenstelling te koop onder de naam Dutimon wandhouder. Volgens mij gewoon te koop bij de d.a.drogist.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dermatol poeder
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing