Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er wanneer er verkeerd geprikt word met bloedprikken?

Ruim een week geleden heb ik bloed laten prikken. Tijdens het prikken liep er wat bloed langs het naaldje. Na het prikken had ik direct last van mn arm, er zat een grote bult op. De volgende dag kon ik mijn arm niet meer strekken. Een aantal dagen later is er een enorme blauwe plek ontstaan en ik kan nog steeds niet mijn arm strekken. De bult is zo goed als verdwenen. Wat is er ditmaal tijdens het prikken verkeerd gegaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
65.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word meestal verkeerd geprikt en dat doet pijn. Ik leef met je mee. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat gebeurt erbij jou dan? krijg jij ook zon grote blauwe plek?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

dat bloed dat langs de naald liep kan ik niet helemaal verklaren maar wat betreft lijkt het erop dat ze zo geprikt hebben (te diep?) dat er bloed in de arm is gekomen, daarom de bult en blauwe plek. Meestal gaat ook dit weer redelijk vlot over maar met echt zo'n bult erbij zou ik hem misschien toch even terugmelden
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ik heb me eens laten vertellen dat de naald dan even uit het bloedvat is geweest en er dus bloed heb kunnen lekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is denk ik niet veel "mis" gegaan. Mogelijk is de ader in eerste instantie niet goed geraakt en is er een klein beetje bloed onder de huid komen te zitten. Verder heb je erg veel last gehad van die bloeduitstorting.

Dat is wel vervelend, maar niet altijd te voorkomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de ader direct wordt gevonden en meteen wordt dichtgedrukt (gedurende lange tijd) met een watje dan blijft er meestal maar een klein blauw plekje achter, Maar als ze je ader niet vinden of iemand die wat minder ervaren is prikt, dan kan je behoorlijke blauwe plekken krijgen van de bloeduitstortingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prikster zei tegen mij dat ik mooie aders had en goed te prikken ben. Jammer dat het dan toch niet helemaal raak was, als dit de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Er is in ieder geval wat bloed onder de huid terecht gekomen en dat wordt door het lichaam wel weer opgeruimd. Hier heb je behoorlijke last van gehad. De een heeft daar meer last van dan de ander overigens.
Een bloeduitstorting. Naast het drupje bloed dat je gezien hebt is er een hoeveelheid onder je huid terechtgekomen dat die bult veroorzaakt heeft. Het komt soms voor als een bloedvat wat dieper zit en na aanprikken niet meteen sluit. Vervelend. Voelt inderdaad aan als een bloeduitstorting en zou na een week goeddeels verdwenen moeten zijn. Meld het de volgende keer. Als het een beetje meezit kan het voorkomen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding