Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Duim is ontstoken wat te doen?

Mijn duim is sinds een week ongeveer ontstoken.
De ontsteking zit aan de zijkant van mijn nagel helemaal onderaan naast de nagelriem zeg maar.
In het hoekje zit het.
Het plekje begon geel/groenig te worden, het werd rood, begon te kloppen en uiteindelijk werd de achterkant van mijn duim ook dik.
Ik ben zondag mee naar de huisartsenpost geweest.
Deze heeft me toen twee verdovingen in mijn duim gegeven.
Dit bleek uiteindelijk niet op de plek van de ontsteking te werken.
Ze is toen gaan snijden zonder verdoving.
Ik zag er alleen maar bloed uit komen en geen pus.
Na die tijd was mijn ontsteking nog geel/groenig.
De volgende dag had ik al wel iets minder pijn.
De huisarts deed er weer een verbandje om en dat moest ik steeds nat houden.
Nu zijn we weer een dag verder en de ontsteking is nog steeds groen/gelig.
Mijn duim is weer ontzettend dik zowel aan de zijkant van mijn duim (bij de ontsteking) als aan de achterkant van mijn duim (daar zit een bobbel).
Ook is de huid bij de ontsteking knalrood en vanmiddag leek het wel paars te worden.
Mijn hele vinger doet pijn en straalt door in mijn hele hand.
Ik kan mijn vinger niet bewegen, elke beweging doet pijn.
Ik kan hem absoluut niet buigen en als ik het een klein beetje probeer dan geeft dat een branderig gevoel.
Ook het bot van mijn duim doet pijn.
Nu durf ik niet weer terug naar de dokter, omdat de verdovingen en het snijden zelf echt ontzettend pijn hebben gedaan.
Helpt het ook nog als ik mijn duim laat weken in de biotex?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naar de huisarts of de Spoedeisende Hulp. De infectie is niet weggegaan maar voortgewoekerd. Daar moet je wat aan doen, anders staat je nog veel meer pijn te wachten en zelfs de kans dat je bot wordt aangetast met alle gevolgen vandien.