Ik heb soms last van schokken die mogelijk met epilepsie te maken hebben, klopt dit en hoe kan ik dit oplossen/het best er mee omgaan?
Medische voorgeschiedenis:
- 0.5 jaar; hersenvliesontsteking (bacteriële infectie)
- 15 jaar; 3 grand mal insulten (epilepsie)
- sinds insult 1/2 last van oncontroleerbare spiersamentrekkingen (hierna schokken genoemd), deze ontstaan vooral na abrupt opstaan, maar ook bij spanning
Ik zoek een correlatie met factoren, zoals alcoholgebruik, laat naar bed gaan, of spannende situaties. Deze kan ik echter niet vinden.
Zijn er andere factoren waarmee ik rekening moet houden? Hoe ontstaan die schokken? Hoe kan ik het beste reageren in geval deze schokken zich voordoen? Zijn dit waarschuwingen voor ergere epileptische verschijnselen? Kan ik hiervan af komen, zo ja hoe?
Toegevoegd na 13 minuten:
Daarin heb je volkomen gelijk. Ik ben vergeten dit te vermelden. Ik ben naar de neuroloog geweest (EEG positief resultaat, MRI negatief resultaar), ik heb eerst dekapine gekregen en ben vanwege bijwerkingen overgegaan op lamectal. Dit laatste medicijn heb ik een tijd op 100 mg gevolgd en zit nu al 6 maanden op 50 mg per dag (1 keer 's ochtends, 1 keer 's avonds) zonder grand mal insulten.
Ik heb ook een antroposofisch kinderarts geraadpleegd. Hij vermoedde dat het mogelijk een rolandische variant was en gaf mij hier tegen levisticum folium D3. Hij dacht dat ik de lamectal kon afbouwen (daarom zit ik nu op de halve dosis) en op zijn medicijn kon overgaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.