Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan een tranende vlek rondom mijn ooglid?

Hallo, ik ben Lunia, 23 jaar oud. Ik heb een incident gehad waarbij ik een schop heb gehad op mijn linker oog. Mijn oog is toen rood geworden en klein. Ik ben direct naar huis gegaan. De volgende dag was de roodheid een stuk minder, alleen was het nog nog 1 week opgezwollen. 1 week later ziet mijn oog er veel beter uit. 3 dagen na het incident begon ik bij dat linker oog een tranende vlek te zien dat alleen bepaalde route neemt in mijn oog. Het komt vanuit de linkerkant gaat rondom mijn ooglid en gaat dan weer weg. En dan zie ik het ook niet meer. Elk uur zeg maar, komt het en dan zie ik het niet meer. Soms komen er twee tegelijkertijd boven het ooglid en onder het ooglid en dan maken ze het rondje en zijn ze weg. Ik ben naar de huisarts geweest. Huisarts zegt dat het oog niet beschadigd is. Maar ik merk dat ik dit erg lastig vind en ik word er elke dag mee gecontroleerd. Ik verlies mijn ontspanning en ik merk dat ik depressief word. Ik zie het vlekje vaak het beste als ik mijn ogen dicht doe. Dan kan ik het helemaal volgen. Als mijn ogen open zijn kan ik het niet vaak zien en volgen. Ik zie het dan alleen aan de zijkant komen en soms meer zie ik niks met ogen open. Dat ik misschien hieraan moet gaan wennen maakt mij zo ongelukkig. Ik ben pas 23 en ik vind dit zo niet leuk. De vlek is niet groot ik zie het niet vaak met ogen open maar wel via de zijkant. Soms als ik mijn ogen dicht doe kan ik het volgen. Het is een kleine rondje of iets wazigs . Net als je huilt zie je ook beetje blurry.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je naar een huisarts bent geweest, dat is prima, maar in dit geval zou ik toch eens een verwijzing naar een oogarts aanvragen.....
een week geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing