Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is AARD kraakbeenverlies?

1.1K
tinus1969
3 maanden geleden
Waar heb je dit gelezen? Kun/wil je vertellen waar dit nog meer staat?
Amadea
3 maanden geleden
Kan het zijn dat er in plaats van aard graad staat? Graad 1, 2, 3 of 4.
klaariskees
3 maanden geleden
AARD hoofdletters geschreven, zonder puntjes er tussenin. Het staat in een operatieverslag
Abcde
3 maanden geleden
Heb je antibiotica gekregen voor of na de operatie?
klaariskees
3 maanden geleden
Voor de operatie antibiotica gekregen
Abcde
3 maanden geleden
Het zou daarmee te maken kunnen hebben. Ik kwam dit tegen "Het medische begrip AARD staat voor “Antibiotic-Associated Rash and Diarrhea” (huiduitslag en diarree door het gebruik van antibiotica), maar kan de link niet terugvinden. Het is dus mogelijk dat er een ontsteking heeft gezeten in het operatiegebied, waar ze tijdens en na de operatie rekening mee moesten houden. Als ik nu zoek op de term AARD Antibiotic-Associated Rash and Diarrhea, kom ik tegen dat het geen bestaande medische term is. Als je geen huiduitslag en/of diarree hebt gehad is dit het zeker niet. Het lijkt me sowieso verstandig deze vraag aan je arts te stellen.
LeonardN
3 maanden geleden
https://www.orthobullets.com/spine/2050/atlantoaxial-rotatory-displacement-aard Atlantoaxial Rotatory Displacement (AARD) Google vertaald
Atlantoaxiale Roterende Verplaatsing (AARD) samenvatting
Atlantoaxiale Rotatoire Dislocatie is een pediatrische cervicale wervelkolomrotatie-instabiliteit die wordt veroorzaakt door C1-C2-subluxatie of facetdislocatie
Het meest voorkomende symptoom is een jong kind met torticollis.
De diagnose wordt gesteld door een dynamische CT-scan van de cervicale wervelkolom.
De behandeling kan bestaan ​​uit een zachte kraag, haltertractie, halo-tractie of chirurgische fusie, afhankelijk van de chroniciteit van de aandoening.
klaariskees
3 maanden geleden
Het gaat om een hallux valgus voet links. MTP I gewricht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding