Ik verslaap mij minstens 3x in de week, hoe kan ik dat voorkomen?
Al sinds de pubertijd kan ik mij verslapen. Onderzoek gehad bij de arts en die legde mij uit dat ik dan net in mijn diepste slaap verkeer maar ik had toen geen oplossing gehad. Ik heb een tril wekker en twee telefoons die tegelijk afgaan elke ochtend en nog wordt ik pas een uur later wakker. Een tijdje eerder naar bed hielp ook niet. Mijn baan staat op het puntje van ontslag en weet mij nu geen raad meer. Het is geen onwil dat ik niet wakker wil worden. Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde konden ze mij roepen wat ze wilden. Een tijdje schudden of zelfs een pijnprikkel hielp niet. Er moest van alles aan mij gedaan worden wilde ik dan wakker worden. Dit is echt een noodkreet. Ik ga wel binnenkort weer naar de dokter om meer erachter te komen wat ik er aan kan doen... Maar misschien komt hier de gouden tip
Ik hoop het.
P. 's. Tips als ga je met je luie donder gewoon wakker worden heb ik niets aan. Ik ben niet lui en wil dolgraag mijn baan houden.
Stop ook met op je mobiel spelen/kijken vlak voor het slapen gaan. Beter lees je een boek. Ik zal niet zeggen "Met je luie donder enzo." Daarvoor kennen we elkaar niet goed genoeg ;-) Ik begrijp alleen een ding niet. Als je zo bang bent om je baan te verliezen, waarom dan dit: Dit is echt een noodkreet. Ik ga wel binnenkort weer naar de dokter om meer erachter te komen wat ik er aan kan doen... Ga dan niet binnenkort, ga nu!
En laat die telefoons en die wekker niet allemaal tegelijk af gaan maar bijv. 5 minuten na elkaar. En dat dan in de herhaalstand. Dan word je steeds opnieuw een getriggerd om wakker te worden. Misschien helpt dat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.