Mijn saturatiemeter geeft 90% aan bij opstaan en een uur later nog steeds als ik gewoon aan tafel zit, moet ik mij zorgen maken?
Mijn saturatiemeter geeft 90% aan bij opstaan en een uur later nog steeds als ik gewoon aan tafel zit. Dit is toch veel te laag? Ik ging mijn saturatie meten omdat ik heel duizelig was. Moet ik mij zorgen maken?
Ik wreef ook even mijn handen af aan mijn kleding en toen ik daarna de saturatie wilde meten was het zelfs 88%.....
In deze situatie zou ik bij de oncoloog informeren, of bij de oncologieverpleegkundige.
Mag ik ervan uitgaan dat je bloedwaarden goed in de gaten worden gehouden?
Misschien is daar een goede uitleg voor die jij en ik niet kennen... maar dan zou ik in jouw geval die uitleg toch wel graag willen horen.
Dat betekent dat je dus niet zomaar uitspraken mag doen. Dat is ech wel totaal onverantwoord.
Zelfs al zouden algemene uitspraken normaal gesproken bij gezonde mensen van toepassing zijn, ook dan kan en mag je er niet van uitgaan dat die uitspraken ook van toepassing zijn op mensen die in een oncologietraject zitten.
Er is maar één plek om zinnig advies te krijgen, en dat is bij de oncoloog of de oncologieverpleegkundige - met de eigen huisarts als goede tweede. De rest kun je maar beter negeren.
Zoals Cryofiel zegt: er is maar één plek om zinnig advies te krijgen, en dat is bij de oncoloog.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.