Wat moet ik doen nu ik last heb van duizeligheid, misselijkheid, slecht zicht, raar gevoel in mijn lichaam en hoofdpijn?
Hallo. Ik zit met een probleem. Sinds een dik uur heb ik last van duizeligheid, misselijkheid, slecht zicht, een raar gevoel in mijn lichaam, hoofdpijn, ...
Mijn ouders cijferen mijn fysieke klachten altijd volledig weg. Ze doen alsof ze niet bestaan of alsof ik overdrijf.
Nu ben ik gaan opzoeken wat mijn klachten konden betekenen en hetgene wat volledig overeenkomt is een bloeding in de kleine hersenen.
Natuurlijk is dit zeldzaam, maar ik maak me nu wel zorgen. Zeker omdat de klachten zo plots zijn ontstaan en ze niet weggaan.
Ik durf mijn ouders niet aan te spreken over mijn zorgen, omdat ik schrik heb dat ze me uit gaan lachen. En ik weet ook dat ze er toch niks mee gaan doen.
Ik ben 17, te jong dus om zelf iets te doen.
Wat moet ik nu doen?
Een huisarts kan in elk geval bloed laten prikken. Als het bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B12 is, is daar vrij makkelijk wat aan te doen.
Zou ook kijken naar je voedingspatroon. Een teveel aan snelle suikers kan ontregelend werken. Zorgen voor voldoende eiwit. Soja kan ontregelend werken op je hormoonhuishouding.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.