Wat zou deze uitslag op mijn vingers kunnen zijn?
Ik heb al ruim twee maand deze uitslag op mijn vingers, zie bijlages. Ik ben hiervoor al bij de huisarts geweest (anti-schimmel creme gekregen, cremes met antibioticum erin), wat allebei niet werkte.
Daarna ben ik doorgestuurd naar de reumatoloog, waarbij ik getest ben op SLE (Lupus). Dit omdat het in mijn familie voorkomt. Uitslag was negatief.
Ik slik nu ruim 5 dagen de antibiotica Flucloxacilline (3x per dag voor 10 dagen lang) en ik merk nog nauwelijks verschil.
Ik laat dit uiteraard over aan het ziekenhuis en de doktoren, maar is hier wellicht iemand die dit herkent? Het zijn naar mijn idee geen winterhanden en/of fenomeen van Raynoud. Ik heb namelijk het extreem witte wat je daarbij ziet niet. Ik dacht zelf nog aan Fijt, waardoor ik nu deze kuur van Flucloxacilline heb gekregen. Echter nog weinig verbetering.
Toevallig iemand hier die dit eerder heeft gezien? Wat wellicht nog goed is om te weten:
- Het begon met slechts 1 vinger (middelvinger);
- Geleidelijk is dit naar al mijn vingers gegaan (rechterhand);
- Sinds twee weken zijn ook mijn linker ringvinger en pink aangedaan met dezelfde klachten;
- Klachten zijn met name felle roodheid, af en toe heel klein beetje jeuk en soms schilfering.
Plus, ik heb een tijdje veel klachten gehad in mijn vingers zelf (spieren/botjes). Die kon ik slecht bewegen en iedere beweging deed veel pijn. Dat is nu minder.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/59352-yoghurt-niet-alleen-om-te-eten-maar-ook-om-te-smeren.html.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.