Waarom blijf ik afvallen terwijl ik meer ben gaan eten?
Hoi,
Ik ben een meisje van 16 jaar, 153cm en 34-35kg (veel te weinig dus) en ik moet aankomen. Ik heb deze week elke dag een extra chocoladereep (boven op wat ik normaal al eet) gegeten en merk dat ik maar niet aankom. Ik eet het meestal net voor het slapen gaan, want dan slaap ik beter. Ik verwacht dan ook dat ik de volgende ochtend heel opgeblazen ben, maar dat is dus nooit het geval! Het lijkt wel alsof ik die hele reep er weer uit geplast / gepoept heb. Ook blijf ik afvallen terwijl ik min. 2500 calorieën per dag eet. Ik merk wel dat ik sneller afval als ik meer ga eten en minder snel als ik minder eet. Maar ik kan natuurlijk niet niks gaan eten en ik wil gewoon dat dit oplost en ik normaal kan eten! Ik ben al overal op getest (bacteriën, bloedonderzoeken, scopie’s, mri, schildklier, etc) en de dokters kunnen ook maar geen verklaring vinden. Ik snap dat het trouwens beter met gezonde voeding kan dan chocola enz maar ik moest een snel, calorierijk en niet vullend iets hebben. Verder eet ik gezond en gevarieerd. Mijn bloedwaarden en vitaminen zijn ook allemaal goed. Ik heb wel begin 2021 COVID gehad en lang daarna long-COVID klachten ervaren, maar de dokters zeggen dat dit daar niks mee te maken kan hebben.
Weet iemand wat dit kan zijn? Bedankt!!