Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het een andere ziekte zijn dan pfeiffer, want ik heb dat al een keer eerder gehad?

Ik heb voor de 2e keer pfeiffer en weer vitamine D te kort, dit is aangetoond in mijn bloed. Ik wacht echter nog op een andere kweek die dinsdag binnen komt. 2 jaar geleden voelde ik mij verschrikkelijk slecht door de pfeiffer, maar het is deze keer echt heel erg. Ik ben aaneengesloten ziek al voor 3/4 maanden, ontzettend oververmoeid en bij elke inspanning van sporten krijg ik tijdelijke griepklachten voor een paar uur. Ik vroeg mij af of het dus ook wat anders kan zijn, aangezien het niet vaak voor komt dat pfeiffer 2 keer aan te tonen is in het bloed.

1.7K
SentWierda
4 jaar geleden
Het lijkt onwaarschijnlijk dat je voor de tweede keer Pfeiffer krijgt.
Maar een aan Pfeiffer verwante ziekte is goed mogelijk. Zo'n ziekte is cytomegalovirus - een herpesvirus. Kan o.a. worden overgebracht via speeksel en urine, door seksueel contact en door bloedtransfusie.
Ga naar de huisarts en vraag om de juiste diagnose en behandeling.
tinus1969
4 jaar geleden
Misschien is vitamine D tekort wel het probleem: Wat was je waarde? Wat gebruik je om een tekort te voorkomen?
syl282
4 jaar geleden
Ik heb vandaag de dokter gebeld. Ze zegt dat het echt pfeiffer is, de weer ontvlamd is. Ik voel mij wel echt met de dag slechter worden. Nu ook keelpijn en opgezette klieren er bij gekregen sinds 2 dagen. Het zal vooral maar uitrusten worden!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De ziekte van Pfeiffer bleef bij mij maar duren, dacht ik. Ik ben toen nog een keer naar mijn huisarts geweest en heb opnieuw bloed laten prikken. Het bleek dat ik cytomegalie had. Mijn huisarts vertelde mij dat het verwant is aan Pfeiffer en vaak dezelfde symptomen heeft.
(Lees meer...)
fremar
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Heb je degene die jou besmet heeft gewaarschuwd?
Besmetting treedt op via intensief contact (speeksel, urine, sperma, cervixslijm, moedermelk en bloed).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cytomegalie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding