Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Snachts pijn in linkerschouder, waardoor komt dit?

Tijdens mijn (diepe) slaap word ik wakker van een brandende gemene pijn in mijn linkerschouder. Soms ook wat krampgevoel. Overdag heb ik nergens last van. Het is ook niet op te wekken door beweging. Het is puur tijdens (in) mijn slaap. Herkent iemand dit? Maak mij hier best druk om ....

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Het klinkt alsof je matras en/of kussen niet goed meer zijn, waardoor je in een verkeerde houding ligt in je slaap.
Tijd om een nieuwe te kopen.
-----
Ik herken dit dus, zelf ook gehad.
Toegevoegd op 30 januari 2020 09:08: tekst
Ritsuka
5 jaar geleden
Waardoor dit komt kan alleen de huisarts en/of fysiotherapeut vaststellen. Mogelijkheden in jouw geval zijn bijvoorbeeld:
- Frozen shoulder: het vastzitten van de schouder. De eerste klachten van een frozen shoulder zijn ’s nachts pijn in de schouder.
- Rotator cuff letsel: een overbelasting is hier vaak de oorzaak. Het slapen op de schouder kan pijn geven. ’s Ochtends kan de schouder dan stijf zijn.
SimonV
5 jaar geleden
Het kan een lichte slijmbeursontsteking Zijn. Die heb ik ook en ik heb ook alleen 's nachts pijn, waarschijnlijk omdat ik dan uren in (bijna) dezelfde houding lig. Een slijmbeursontsteking keen heel erg pijn doen en geeft soms ook een stekende pijn. Maar je moet hoe dan ook even naar de huisarts.
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing