Wat kun je doen tegen vaak misselijk zijn en veel speeksel hebben?
Ik ben al een aantal jaar snel misselijk. Als ik bijvoorbeeld pepermunt of kauwgom (dus iets met munt) eet, word ik misselijk. Ook word ik misselijk als ik koffie drink of als ik juist uberhaupt veel drink (veel is voor mij 1-1.5 liter per dag). Ik heb dan ook vaak dorst, maar durf gewoon niet te drinken door de angst om misselijk te worden.
Misselijkheid begint bij mij bij het 'maken' van rare geluidjes. Ik weet niet waar het vandaan komt. Het komt ongeveer vanuit het midden van mijn torso en loopt dan recht naar boven naar mijn keel toe. Op het moment dat dit gebeurt, voel ik ook enige druk. Tijdens de misselijkheid krijg ik ook vaak de hik. Dan moet ik stoppen met al mijn werkzaamheden, omdat ik niet meer kan functioneren.
Ook heb ik sinds een half jaar problemen met slikken. Ik heb altijd al veel speeksel gehad, maar ik heb regelmatig dat ik slik en dat ik 'het' gewoon niet weg krijg.
Ik ben al een keer naar de dokter geweest (ruim 2 jaar geleden). Er is toen een bloedonderzoek gedaan (die op niets uitwees) ook heb ik Omeprazol gehad om te kijken of dat iets deed (ook dat hielp niet).
Ik las online iets over een middenrifbreuk. Ik heb best veel symptomen hiervan. Echter ben ik onder de 25 en las ik dat dit niet (vaak) voorkomt bij jongeren.
Extra aanvulling:
Ik heb ook weleens 'steken' net onder mijn ribbenkast.
Je hebt sinds een half jaar ook problemen met slikken. Je bent 2 jaar geleden naar de huisarts geweest. De huisarts kan je opnieuw onderzoeken, je hebt nl. nieuwe verschijnselen.
Als je geen vertrouwen in je huisarts hebt kun je overwegen een andere huisarts te zoeken. Je bent immers vrij in je keuze daarin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.