Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onderhuidse bultjes bij lies, heb er geen klachten van, wat kan dat zijn?

Ik heb bij man bikinilijn aan beide kanten 1 bultje. Je kan het bultje bewegen en je ziet het niet, het is best klein. Het doet geen pijn en het is ook niet rood. Verder heb ik ook geen last ervan. Ik heb ook geen andere klachten. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een plaats waar veel mensen last hebben van een opgezette klier is op de lies. Je hebt daar namelijk heel veel lymfeklieren zitten, die kunnen opzetten. Dit is echter in vrijwel alle gevallen totaal niet ernstig.
Opgezette klieren kun je net zo goed in je lies als onder je oksel, op je borstbeen of tussen je ribben hebben. De werking bij de opgezette klieren is in alle gevallen hetzelfde.
Dat de klieren in je lies opgezet zijn, heeft er mee te maken dat hier veel klieren aanwezig zijn. De kans dat er één opgezet wordt is dan ook groter. Waarschijnlijk heb je ergens een – allicht onopgemerkte – infectie in de buurt van je lies. Er zijn slechts weinig gevallen waarin een opgezette klier een teken is van een kwaadaardig proces. Slechts in één procent van de gevallen kan een opgezwollen klier kwaadaardig zijn.
Als jij je zorgen maakt: GA NAAR DE HUISARTS.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing