Kan ik rustig doorroken met een rode vlek in het oog?
een vriend merkte vanmorgen een rode vlek op de bovenkant op mijn oogwit. Ik heb tot de middag er niks aan gedaan, ben bij een skatepark intensief gaan skateboarden. Maar toen het ging kriebelen en de vlek groter werd ben ik naar de huisarts gegaan diezelfde middag. Mijn oog had geen beschadigingen aan het vlies(getest met fluoriserende vloeistof) maar ondertussen was er aan de onderkant een kleine rode vlek bijgekomen. De huisarts zei dat er niks aan de hand was, maar nu in de avond ben ik een sigaretje gaan roken(ik rook ongeveer 20 sigaretten per dag) en heb ik opgemerkt dat beide rode vlekken nog groter werden en ik heb nu ook een bol gevoel(alsof mijn oog bol staat) in mijn oog. Het gaat om het rechteroog, ik ben 16 jaar oud, en ik slik geen medicijnen sinds 2 jaar en heb geen historie aan oogaandoeningen.
Kortom, kan ik gewoon rustig doorroken en het vanzelf overlaten gaan, en kan het geen kwaad, of moet ik nu aan de bel trekken en naar de huisarts terug gaan? Ik ben erg bang voor oogproblemen, ik zou echt niet morgen wakker willen worden met een blind rechteroog.
20 sigaretten per dag voor een 16 jarige is wat veel, probeer dat minstens te halveren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.