Kan vasten leiden tot acute blindheid?
Ik had wat gelezen op het internet over even niks eten. De bedoeling was dat ik ongeveer 60 uur niks zou eten, maar alleen water en thee drinken. Ik werd vanmorgen wakker om 5 uur sochtends ongeveer 50 uur in dit dieet, wat voor de rest bijzonder goed ging behalve een beetje hoofdpijn en vermoeidheid.
Ik ging naar de wc en merkte dat ik misselijk en duizelig was, dus ik had tijdens het plassen besloten het dieet te stoppen. Helaas werd ik ineens heel duizelig. Ik liep de wc uit en ik merkte dat ik absoluut niks kon zien. 5 minuten lang probeerde ik terug te lopen naar de keuken waar ik het licht aan deed maar ik zag nog steeds helemaal niks. Alsof je je ogen dicht hebt maar ze waren open. Toen ik ging zitten was het na 2 minuten weg. Ook had ik een harde piep in mijn oren samen met mijn blindheid maar dat ging ook weg.
Toen meteen noten en brood gegeten met appelstroop. Toen werd ik misselijk etc. Nu is het voorbij en ik vraag me af of ik naar de dokter moet of dat ik vasten gewoon nooit meer moet doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.