Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben als baby verbrand onder de kraan, wat doet dat met je lichaam en geest?

Ik ervaar bepaalde klachten en ben nieuwsgierig waar de oorsprong ligt. Als 0/1 jarige ben ik over mijn hele lijf verbrand onder een kraan met water tegen het kookpunt. Je ziet dat niet aan mij. Ik ben volledig hersteld. Maar hoe zit dat lichamelijk en psychisch? Ik zoek antwoorden. Klachten zijn overgevoeligheid, schrikkerig, concentratie problemen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dit ligt niet aan deze ervaring. Je geeft zelf al aan dat je lichamelijk volledig hersteld bent dus overgevoelige huidoppervlakte zoals mogelijk is bij littekens is uitgesloten.

Psychisch gezien is je cognitieve associatie wanneer je slechts enkele maanden oud bent te onderontwikkeld om een link te maken naar zo'n ervaring uit het prille verleden, je reageert op zo'n moment hoofdzakelijk op prikkels uit je directe omgeving (pijn door heet water en blaren etc) zonder daar een concrete link te kunnen leggen.

Hoe ouder je wordt hoe groter de kans wordt op een evt associatie met onbewust en onverwerkt trauma dus zeker indien je ervaring plaatsvond toen je slechts 1-4 maanden oud was is de kans klein dat je huidige klachten hieraan te herleiden zijn. Deze zullen dan eerder te wijten zijn aan leefomstandigheden in je recentere verleden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing