Afkeuren zonder werkgever kan dat?
Goedendag.
Ik ben een man van 42 jaar,ik werk al vanaf me 17e in de bouwsector,van leerling straatmaker tot opperman tegelzetter noem maar op,eigenlijk altijd zwaar werk verricht.
In mijn jeugd was ik bekend met bronchitis,daar ben ik over heen gegroeid door veel te sporten.
Bij me laatste werkgever ging alles mis,ik werd ziek,bij het UWV gelopen en in 2009 kreeg ik een rapport dat ik alleen nog aangepast werk mocht verrichten dat lichamelijk en psychisch niet te zwaar was,dit kwam met mijn opleiding niet naar voren ,na 2 jaar ziekte wet werd het WIA,die vervolgens terug gevorderd werd want ik was minder dan 35%afgekeurd. Huh?
In 2012 is er geconstateerd dat ik COPD hebt,daarbij een chronische ontsteking aan bij de stuit,en angst stoornis door bijna gestikt te zijn in me eigen slijm,knie en schouder klachten,en van ventoline naar 5 verschillende pufjes gegaan maar de long arts ziet geen verslechtering en de UWV arts hanteerd niet het oude rapport maar zegd nu u bent gezond genoeg om volledig te werken, traplopen is al vermoeiend,de ene schimmel infectie na de ander door de puffen ,zwaar tillen en tot borst hoogte gaat niet, knieën doen behoorlijk pijn .Maar het UWV geeft niet mee,maar ik kan gewoon niet meer,wat moet en kan ik nog doen,heb een operatie aan de stuit gehad genees tijd 6 maanden en de huid gaat om de haverklap open door een nieuwe ontsteking die eruit wil.
Iemand een idee wat ik moet doen,werken gaat gewoon niet en een uitkering krijg ik niet
Krijg je nu wel of niet inkomen, ww, WIA?
Waarschijnlijk niet.
Is er een partner met inkomen?
Natuurlijk moet je hier niks, maar soms vertel je veel details.
Als er een partner is, kan het inderdaad zijn dat dit de enige bron van inkomsten is.
Misschien woon je nog thuis? Alles kan.
Woon je zelfstandig en alleen? Misschien bijstand?
Kijk wie jou kan helpen.
Gemeente, huisarts, vakbond?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.