hoeveel mensen in Nederland hebben een rolstoel nodig?
Het mag ook per provincie. Maar ik vraag me af, hoe uitzonderlijk het nu eigenlijk is om in een rolstoel te leven.
Dat lijkt me duidelijk. Als er 1 miljoen mensen in een rolstoel zitten in Nederland, dan is dat niet zo uitzonderlijk als dat er 100.000 in een rolstoel zitten. Als er in Nederland maar 2000 mensen in een rolstoel zitten is het behoorlijk uitzonderlijk. @Francinia
Ik neem aan dat je bedoelt mensen die voor de rest van hun leven in een rolstoel zitten en dus niet mensen die een been gebroken hebben bijvoorbeeld.
En vergeet niet de rolstoelgebruikers met partner, ik kan er zo een aantal noemen. Die wonen ook zelfstandig, maar worden in feite verzorgd door hun partner en zie je waarschijnlijk ook niet vaak alleen in de supermarkt. Dus als je het zo bekijkt, wordt de groep waar jij volgens mij op doelt nog kleiner.
Overigens denk ik dat iedereen wel eens een echt zelfstandige rolstoelgebruiker ziet, als ik afga op mijn eigen ervaring heb ik ze in elke plek waar ik gewoond heb wel gezien en eentje ken ik goed.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.