Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bureaustoel is het best tegen rugklachten?

Beste,
Ik heb al een tijd last van mijn onderrug. Voor mijn werk zit ik veel, ik weet dat dat slecht is. Daarom wil ik mijn werkgever vragen te investeren in een betere bureaustoel die mijn rug goed ondersteunt. Ik heb al wat rondgekeken op internet. Ikea heeft een ruim aanbod stoelen, maar kies ik voor de wat duurdere zoals bijvoorbeeld terug te vinden op http://www.werksitz.nl, heb ik denk ik wel meer waar voor mijn geld. Heeft er iemand ervaring met dit merk?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik heb een Swopper gekocht en die houdt de onderrug flexibel omdat deze zowel zijwaarts als op en neer beweegt. Je neemt dus een actieve zithouding aan. Een Swopper zou ik niet adviseren als je al rugklachten hebt. Laat in dat geval eerst onderzoeken waar het probleem vandaan komt. Een goede bureaustoel is geen medicijn, maar kan rugklachten wel mede voorkomen.

Een Swopper kost tussen de 500 en 600 euro, afhankelijk van de uitvoering. Als de baas niet meebetaald vind je op Marktplaats soms een goede gebruikte.
7 jaar geleden
De balans-stoel van Stokke is de allerbeste stoel die er bestaat. Het is een stoel die een beroep doet op het op juiste wijze aanspannen van je spieren en eenmaal aan deze stoel gewend, wil je nooit meer iets anders! Google even voor de stoel op Internet.
7 jaar geleden
Ik heb een spinalis. Wel duur maar als je vaak zit en reeds rugklachten hebt een aanrader! Medische kosten kunnen ook duur oplopen als het te laat is en je rug heb je je hele leven nodig...

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing