Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er meer mogelijkheden om middenrif los te maken en ontspAnne te krijgen?

Door spanningen heb ik waarschijnlijk mijn middenrif op spanning gezet en dat geeft vervelende klachten zoals last van maag en daardoor ga ik korter ademen soms. Dit geeft mij een wat vervelen gevoel en vroeg mij af wat ik naast sporten en ademhalingsoefeningen kan doen? Is naar een fysiotherapeut gaan iets of kan je zelf ook stretch oefeningen doen die hetijd verlichten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je zou aan yoga kunnen doen:Bij een goede en ontspannen ademhaling gebruik je het middenrif. Door een middenrif ademhaling kun je de ademhaling naar de buik sturen en optimaler en efficiënter ademhalen.
In een Yogales is dit een van de eerste dingen die je leert.
fremar
7 jaar geleden
De therapie van Len del Ferro, gericht op het verhelpen van hyperventilatie en stotteren, is gebaseerd op ademhaling via het middenrif. Eén van zijn oefeningen houdt in dat je op een rechte stoel gaat zitten met je benen naast elkaar en je voeten plat op de grond. Plaats dan je handen op je hoofd met je ellebogen naar voren en buig daarna je bovenlichaam voorwaarts, net zo lang totdat je ellebogen iets voorbij je knieën komen. Wanneer je in die houding zit, zul je bijna automatisch via je buik of middenrif gaan ademen. Moeilijk uitleggen zonder illustratie, maar het werkt wel!
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing