iemand een idee hoe ik de gewrichtsbanden van mijn knie terug kan versterken?
verleden jaar oktober ben ik in Griekenland door mijn knie gegaan bij het springen over een koord. daar heb ik enkele weken mee gesukkeld en bij het spelen van tennis maakte ik steeds gebruik van een verstevigende knieband.
het probleem werd met de tijd opgelost tot ik een paar maanden nadien terug door mijn knie ging tijdens het tennissen. een zijwaartse beweging die werd geblokkeer door mijn voet die bleef vast staan. op het eerste moment vond ik dit niet zo erg omdat het veel minder erg was dan de eerste keer. ik dacht dat dit zich wel weer terug zou oplossen zoals bij de vorige keer maar niks daarvan. ik heb er nu al een paar maanden later nog steeds last van en vind dat de gewrichtsbanden van mijn knie precies uitgerokken zijn door dat ik voel dat mijn knie los zit. ik wil het tennissen niet graag opgeven maar met mijn gehavende knie is dit wel een probleem bij het lopen, ook met die verstevigingsband. die helpt wel maar is niet voldoende...
omdat ik al 69 ebn en niet zo happig op een operatie wil ik eerst langs deze weg informeren of er niet een andere manier is om mijn gewrichtsbanden opnieuw sterker te maken...
misschien heeft er iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? bij voorbaat dank voor alle goed raad.
Oefeningen zijn nutteloos als er iets niet helemaal goed staat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.