Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn voorhuid wat minder droog?

Ik heb na de seks met mijn vriendin allemaal scheurtjes in mijn voorhuid, ik heb laatst een candida gehad, kan het daar nog mee te maken hebben?

En kan je daar gewoon een vocht inbrengende crème op smeren? Bv. Nivea bodymilk?

Mvg, quincy

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Een Candida Albicans schimmelinfectie kan een geïrriteerde huid geven. Huid-crèmes bevatten verschillende stoffen die extra irritant kunnen zijn (o.a. Nivea). Een van de meest zachte zalfjes is PUROL, een genezende zalf op basis van vaseline. Het is vet (zit in een klein plat blikje, te koop bij elke drogist), maar een geïrriteerde huid geneest wel snel. Het werkt op alle schrale en gekloofde huidplekken. Is eigenlijk een heel oud middeltje, dat nog steeds het beste werkt.
En misschien beter FF niet te vrijen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als de PUROL niet na een dag heeft gewerkt toch naar de huisarts gaan; is misschien de schimmelinfectie nog niet helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een schimmelinfectie heeft tijd nodig om weg te gaan. Houd er rekening mee dat de schimmel zich ook in je ondergoed bevindt, en misschien ook in je broeken, hemden, beddengoed en handdoeken.

Zo word je dus telkens opnieuw besmet.

Je zult de zalf van de dokter dus een tijd lang moeten gebruiken, om ook elke her-besmetting meteen de kop in te drukken. Pas als je de zalf zo lang hebt gebruikt dat ook alle schimmelsporen uit je kleding, beddengoed en handdoeken zijn verdwenen, kun je ermee stoppen.

Het antwoord op je vraag is dus: gewoon nog een tijd doorgaan met de zalf (ik neem aan dat je die van de dokter hebt gekregen?).

Daarnaast kun je ook een creme gebruiken. Meestal werken de wat vettige cremes het beste. Maar bedenk dat die alleen de gevolgen verminderen, ze genezen niets.

Ik zou de creme niet vlak voor of vlak na de zalf gebruiken, maar een paar uur eerder of later, om te voorkomen dat er wisselwerking ontstaat. En ik zou de zalf niet vlak voor de sex gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:

Tip:
Zorg er bij het aanbrengen van de creme voor dat je geen schimmel overbrengt van jouw lichaam naar de creme. Bij creme uit een tube is dat vrij eenvoudig. Bij creme uit een potje eerst je handen wassen, dan één lik creme uit het potje nemen, en die aanbrengen. Nadat je de lik creme uit het potje op je vingers hebt genomen, het potje niet meer aanraken - eerst opnieuw je handen wassen.

Cryofiel
7 jaar geleden
Je eikel bestaat uit slijmvlies en is daardoor zeer gevoelig, ook voor zalfjes en crèmes. De ingrediënten van producten zoals Purol, uiercrème en Nivea kunnen stoffen bevatten waarvan de (bij)werking niet medisch is onderzocht. Het is onverstandig om slijmvlies aan dat soort producten bloot te stellen. Daarvoor kun je beter een product kiezen dat medisch, dus als geneesmiddel, is geregistreerd, zoals vaseline of (nog beter) vaselinecrème (Cetromacrogolcrème) die je voor een paar euro bij de apotheek of drogist kunt kopen.
7 jaar geleden
Voor de "daad" insmeren met uierzalf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing