Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je hoofdpijn krijgen van hevig bloedverlies?

Ik menstrueer nu al ruim een halfjaar dagelijks. Loop hier ook voor in het ziekenhuis, maar daar gebeurt al ruim een jaar vrij weinig. Nu is het dus zo dat ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer hoofdpijn krijg en op dat moment ook heel wazig zie. Merk ook dat ik steeds vermoeider raak maar van de hoofdpijn vraag ik me toch af of dit hiermee te maken heeft..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je kan van langdurig bloedverlies last krijgen van bloedarmoede.
Symptomen:
Een bleek gezicht;
Bleke lippen;
Een abnormale vermoeidheid;
Koude handen en voeten;
Duizeligheid en kortademigheid, zelfs na een geringe inspanning;
Ook oorsuizingen en hartkloppingen komen voor.

Een redelijk betrouwbare zelftest om vast te stellen of u aan bloedarmoede lijdt, is de volgende: trek het onderste ooglid omlaag en bekijk de binnenkant. Is de kleur bleek in plaats van rozerood en zijn er geen adertjes te zien, dan is de kans groot dat u bloedarmoede heeft.
Laat het dan ook nog door een arts vaststellen. Een juiste behandeling is namelijk afhankelijk van de vorm, en daarmee de oorzaak, van bloedarmoede.

Als dit niet het geval is kunnen je klachten ook goed komen door je hormonen. Die zijn duidelijk niet helemaal in orde, wat ook kan zorgen voor hoofdpijn en vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan zeker!
Hoofdpijn kan een seintje zijn van je hersenen dat ze te weinig bloed krijgen. Door het dagelijkse bloedverlies kan je hart minder bloed door je lichaam pompen en dus ook je hersenen krijgen minder bloed. Dit verklaart ook de vermoeidheid, je hersenen nemen energie op uit het bloed.
Het is daarom heel belangrijk om veel te drinken om je bloedvolume zo veel mogelijk aan te vullen!

Blijf zeker naar de oorzaak zoeken!

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik denk ook dat het goed is om deze hoofdpijn en vermoeidheid aan te geven in het ziekenhuis, meer informatie is altijd welkom!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing