Kan je maag 'krimpen' als je voor langere tijd weinig eet?
Ik studeer sinds een paar maanden in China en de eerste weken at ik twee maaltijden per dag en vaak nog een stuk fruit. Halverwege heb ik een flinke buikgriep/voedselvergiftiging opgelopen. Ik heb daar nog zo'n twee weken een raar gevoel van gehad in mijn maag en daardoor heel weinig gegeten (kwart tot halve avondmaaltijd en een banaan per dag). Nu heb ik helaas nog steeds dat ik al na een paar happen van een maaltijd een vol, pijnlijk gevoel in mijn maag krijg (alsof er een steen op mijn maag ligt) en als ik dan door eet word ik erg misselijk en moet ik gaan liggen. Ook is het hongergevoel verdwenen, dus ik moet mezelf elke keer forceren om iets te eten. (Ik moet er bij vertellen dat ik de laatste tijd heel slecht slaap hier, ik val vaak pas om 04:00 in slaap en word wakker om 12:00, ik weet niet of dit van invloed is).
Ik maak me een beetje zorgen omdat ik eigenlijk veel te weinig voedsel binnenkrijg. Ik vroeg me af of je maag kan 'wennen' aan het feit dat deze minder voedsel heeft gekregen en of je je maag kunt trainen om meer te kunnen eten (door meer te eten dan dat je eigenlijk op kunt), of dat er wellicht iets anders aan de hand is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.