Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen als mijn botten pijn doen?

Ik heb nu al een tijdje last van mijn botten sinds de dokter zei dat ik vitamine d tekort had en het moest innemen. Nou moest ik 2 druppels in 1 dag inslikken per week. Maar sinds die tijd heb ik ineens pijn aan mijn botten gekregen. Het voelt alsof iemand mijn huis aan het snijden is(heel pijnlijk dus) maar het komt even em dat gaat het weer weg. Ik ben naar de dokter geweest en ze zeggen dat hun de reden ook niet weten(best raar dus, aangezien hun mij vitamine D hebbem gegeven). Weet iemand misschien iets natuurlijks wat ik kan doen tegen pijnlijke botten. Alvast zeer bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je vraagt naar "iets natuurlijks" tegen pijnlijke botten.

Ten eerste: er is geen reden je te beperken tot "iets natuurlijks". Je wilt gewoon iets tegen je pijnlijke botten. Je wilt waarschijnlijk het beste middel met de minste bijwerkingen. Of dat een natuurlijk middel is, maakt dan niet uit.

Maar wat je ook neemt, je zult toch echt eerst de oorzaak moeten weten. Anders kom je niet verder dan een algemene pijnstiller. En die bestrijdt alleen het symptoom. Ook nuttig, maar geen echte oplossing.

Voor het vinden van de oorzaak zul je toch echt terug moeten naar je arts.

Overigens duurt het een paar weken (vaak wel twee tot drie maanden) voordat je vitamine D weer op peil is. Wacht dus een aantal weken af. Het beste is om dan, in overleg met je arts, nogmaals je gehalte aan vitamine D te laten meten. Dan weet je of je huidige dosering precies goed is, of net iets te hoog, of net iets te laag.

Blijven je pijnklachten op langere termijn bestaan, ga dan terug naar de dokter en ga op zoek naar de oorzaak. Pas als je die weet, kun je iets zinvols doen.

Succes!

Cryofiel
7 jaar geleden
Vaak wordt Vitamine D samen met B12 gegeven. Zou gewoon terug gaan en vertel je klachten. Zijn het je botten of gewrichten? Wat ik erover gelezen heb is een Magnesium tekort niet in het bloed te zien maar dat kan ik mis hebben. Je zou dus magnesium citraat kunnen slikken maar denk dat je beter even eerst naar de arts kan gaan om dat te vragen. Calcium zoals boven genoemd zit in banaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verder laten onderzoeken, mijn vriend had ook zulke klachten. En bleek de ziekte van Kahler te hebden, wil je iet bang maken, maar als een arts niets kan vinden en je blijft pijn houden verder onderzoek laten doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing