Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een angststoornis??

Al een geruime tijd loop ik met meerdere lichamelijke klachten.
Huisarts blijft aangeven dat er sprake is van een angststoornis.
Ik heb o.a. de volgende klachten.
- licht gevoel in het hoofd ( gevoel van flauwvallen)
- wazig zien
- hartkloppingen/overslagen
- continu Zenuwtrekken voornamelijk in de benen ( soms ook andere plekken in het lichaam)
- vlekken zien
- vergeetachtig/niet uit woorden kunnen komen

Dit zijn klachten waar ik al een geruime tijd mee loop.
Ben deze week eindelijk doorverwezen naar de neuroloog.
Gisteren een ct scan gehad hier was niks op te zien.
Maar ben wel ten einde raad.
De klachten zorgen er wel voor dat ik op dit moment niet normaal kan functioneren...
Iemand advies??
Kan dit allemaal te maken hebben met een angststoornis??

Toegevoegd na 10 minuten:
Ct scan was van het hoofd trouwens.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je geeft een aantal lichamelijke klachten maar schrijft niet over je geestelijke toestand of je situatie. Het is onmogelijk om op basis van deze gegevens een diagnose te stellen via dit forum; dat kan alleen een arts, psychiater of gezondheidspsycholoog na een uitgebreide intake.

De lichamelijke klachten (zeker hartkloppingen en spiertrekkingen) kunnen zeker wijzen op een angststoornis. Het is bij deze symptomen ook het eerste waar ik aan denk. Een voor de hand liggende aanpak is uitsluiten lichamelijke oorzaken, voorschrijven van een lichte dosering oxazepam en doorverwijzing naar een psycholoog voor diagnostiek en eventuele therapie.

Het is trouwens een misverstand dat je bij een angststoornissen bewust bang of angstig bent voor van alles en de hele dag zit te trillen als een rietje. Het kan een onbewuste angst zijn voor iets specifieks waar je jezelf niet van bewust bent. Onbewust houdt dat je wel bezig, wat leidt tot onder andere concentratieproblemen en vergeetachtigheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing