Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik nu hooikoorts of is het katten allergie?

Ik heb nu al ongeveer een week enorme last van rode prikkelige traanogen, een loopneus, en vermoeidheid. Mijn moeder dacht dat het hooikoorts was, maar ik heb nooit last gehad van hooikoorts, kan je dat zomaar krijgen? En we hebben ongeveer 2 weken geleden 2 nieuwe katten gekregen, ik heb toen ik klein was weleens katten gehad. En toen ook nergens last van gehad. Nou is mijn vraag; "Heb ik hooikoorts? Of katten allergie? Of moet ik gewoon even langs de huisarts gaan voor de zekerheid? Hebben jullie nog tips or ervaringen?"

Bedankt voor jullie reactie alvast!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ken de iemand die nooit last van hooikoorts had
Tot op een dag met open lucht klassen waren kun de velden
Met grote gras sprinten verstoppenert aan het speelen
En had zelfde syntomem al jij
Dokter zij dat het hooikoorts was

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan beide zijn.
Allergieën komen en gaan.
Het hooikoortsseizoen is net begonnen. Dus dat is zeer goed mogelijk.
Maar ja, net 2 katjes in huis is ook een zeer goede verklaring.

Op naar de huisarts die kan je medicatie voorschrijven tegen de allergie.
En je kunt in je bloed laten testen welke van de 2 je daadwerkelijk allergies voor bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kreeg zelf pas last van hooikoorts op mijn 24e. Maar dan wel in 1x zo hevig dat mijn ogen dik en rood waren en ontzettend jeukte. En ik erg benauwd was en ern enorme jeuk ook in mijn neus had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is zoals mijn voorganger reeds stelt dat een allergie plots de kop kan opsteken , doch wil ik even ' dwars liggen ' en ik citeer mijn voorganger dat ze ' Komen en gaan ' , een allergie gaat NIET weg maar komt wel inderdaad . Dit is te wijten aan of teveel of te weinig blootstelling aan iets waardoor er geen antistoffen meer worden aangemaakt . Zelf kreeg ik zes jaar geleden plots een vreemde allergische reactie op een insectenbeet op de onderarm met als gevolg loeiende sirenes en niet meer kunnen ademen doch ik was zeker niet geprikt geweest te zijn door een wesp maar wel iets kleins . Na bloedtesten werd duidelijk dat ik een allergie voor muggen gekregen had , het jaar voorheen was ik nog net naar Madagascar geweest en heb ik inderdaad heel wat beten van muggen gekregen wat uiteindelijk de mogelijke trigger geweest is om een allergie te ontwikkelen het jaar erop . (aldus mijn arts )
Het is mogelijks beiden doch is het nog niet geheel het seizoen voor hooikoorts denk ik .Best is inderdaad Uw arts te contacteren opdat U preventief een anti allergicum kan verkrijgen , tevens U dient te weten of U allergisch bent voor katten of niet .

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet U ook aub niet dat het ook perfect mogelijk is dat U een verkoudheid opliep ! deze kan zich ook op de ogen gaan zetten en de vermoeidheid doet bij mij dat vermoeden toch eerder rijzen dan bij een allergische reactie / hooikoorts alleen ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Een allergie kan wel degelijk weg gaan. Mijn hooikoort van vroeger (rode prikogen, continu niezen, wekenlang moe) is verdwenen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding