Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 5 maanden niet ongesteld worden normaal???

Ik ben nu namelijk al bijna 6 maandem niet ongesteld geweest (niet dat dat zo erg is want het is niet fijn) en het lijkt me niet erg normaal

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Hoe oud ben je? Op welke leeftijd was je voor het eerst ongesteld? (De eerste 2 jaar gaan vaak onregelmatig)
Heb je veel stress?
Heb je onder- of overgewicht?
Ritsuka
7 jaar geleden
@Flierefluitje een bezoek aan de huisarts lijkt mij een beter idee dan lukraak supplementen gaan slikken, zonder dat je weet wat de oorzaak is.
tinus1969
7 jaar geleden
Het is abnormaal en reden voor een bezoek aan de huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is doorgaans niet normaal, nee. Enkele oorzaken zijn: je bent zwanger, je hebt veel stress, je hebt veel gewicht verloren/hebt een eetstoornis, hormonen zijn niet in balans/schildklierproblemen, je hebt een infectie, diabetes of een andere aandoening. Als je gestopt bent met de pil, kan het soms ook maanden duren voordat je weer ongesteld wordt. Ik zou eens naar de huisarts gaan om dit te bespreken. Ik neem aan dat je nog een jonge meid bent, dus dat je niet in de overgang zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Medicatiegebruik of gewichtstoename kan de cyclus ook beïnvloeden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding