Is dit een mogelijke oplossing tegen diarree?
Ik heb al 3 jaar last van het prikkelbaar darm syndroom (PDS). Ik ben hierdoor vrij beperkt in de ochtend omdat mijn darmen en maag vooral in de ochtend opspelen en ik bij ieder voedsel of drank gelijk diarree krijg of moet braken. Nou heb ik een oplossing bedacht en het al meerdere keren uitgevoerd: Ik neem een fles water mee met daarin heel erg veel zout. 1/3 van een pak. Het water smaakt dan net als zeewater en het haalt de diarree weg.
Maar kan dit kwaad? Ik weet dat zout niet goed is, maar dit is wel momenteel het enige middel wat werkt buiten de kalmeringsmiddelen om die ik niet dagelijks kan innemen.
Maar hoe je het nu oplost, is gevaarlijk. Het vele zout kan bijvoorbeeld nierziekten, hartkwalen, verhoogde bloeddruk en/of oedeem veroorzaken. Als je hiermee doorgaat, is de kans zeer groot dat je er nog een ernstige kwaal bij krijgt.
Overleg met je arts hoe je de diarree kan voorkomen en stop met die enorme zoutinname.
https://www.vitaminstore.nl/collectie/Probiotica?pageNr=1
En heb je hier ook al eens met een dietist over gepraat? Voeding (ook de avond ervoor!) speelt een heel grote rol bij PDS..
Zoals al gezegd veel zout is heel erg slecht.
-- *mogelijk* (niet zeker, daar kun jij vast meer over zeggen dan ik) het gebruiken van voedingsmiddelen die jouw PDS triggeren,
-- *zeker* jouw psychische problematiek, die haar weerslag heeft op het functioneren van jouw darmen. Je zult aan beide moeten werken. Voor zover ik het kan inschatten is de psychische problematiek het belangrijkst. Ik heb zelf nooit de problemen gehad die jij hebt, maar wel een heel zwakke versie daarvan. Bij mij sloeg dat ook op de darmen. Dat uitte zich in winderigheid en diarree, maar bij mij was dat vanaf een uur of drie in de middag tot 's-avonds laat. Pas toen ik mijn innerlijke rust vond, verdwenen die problemen - hoewel ze af en toe nog terugkomen, gelukkig in lichte vorm. Hoe weet je eigenlijk dat je PDS hebt, als ik vragen mag? Heeft een arts dat geconstateerd, of heb je zelf een diagnose gesteld op basis van de verschijnselen en een zoektocht op Internet? Hoe dan ook, kijk welke voedingsmiddelen in welke hoeveelheden en (in mijn geval) op welke momenten je het beste verdraagt. Daarmee haal je alvast een deel van het probleem weg. De grote hoofdmoot kun je vervolgens te lijf gaan door aan je psychische problemen te werken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.