Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er tips tegen jeukende tenen?

Vooral tijdens de wintermaanden heb ik last van erg jeukende tenen. Dit is gaande sinds 2015. Als ik de afbeeldingen en uitleg op internet mag geloven heb ik geen zwemmerseczeem. De tenen die jeuken (dus niet allemaal) zien er rood uit (uitzondering voor eentje die zelfs blauw/paars is). Ze voelen ook wat 'uitgedroogd' aan tegenover de niet-jeukende tenen. De jeukende tenen zijn ook erg gevoelig. Ook misschien belachelijk, maar ze beginnen meestal 's avonds te jeuken. 's Morgens en 's middags heb ik er dus geen last van.
Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn? En nog belangrijker, zijn er tips tegen de jeuk want ik heb soms momenten dat ik een mes wil pakken en mijn eigen tenen wil amputeren!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
991

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vermoedelijk heb je last van winterte en.
Maar als het zo erg is, waarom ben je dan nog niet langs de huisarts geweest. Ook voor klachten als jeuk aan de tenen kun je daarvoor gewoon terecht. Jeuk kan een echte marteling zijn.
Dus ga alsnog zo snel mogelijk naar de huisarts. Die kan je vertellen wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hier ook laat van gehad, ben toen toen naar de huisarts geweest, en heb een zalfje gekregen hiertegen. Ook helpt het heel goed om er ongeparfumeerde crème op te doen, dan gaat de jeuk ook weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding