Hoe kun je het minder schadelijk maken voor je ogen met je IPad?
Ik zit vaak op de IPad.
Ik moet toegeven vaak maar dat valt sneller op dan dat iemand op zijn telefoon zit.
Want die is kleiner en een IPad groter.
Even snel Facebook kijken doe ik soms maar ik zoek ook veel informatie op of leer voor school.
De een zegt doe je beeldscherm "felheid" haha omlaag dat is minder schadelijk voor je ogen maar voor je nek alleen niet want die blijft niet goed.
De ander zegt dat je pupil continu gefocust is op een beeldscherm en dat ook schadelijk is?
Wat moet je doen op je IPad om het niet schadelijk voor je schouders te maken maar VOORAL de ogen?
Ben erg zuinig op mn ogen want heb staar gekregen aan een oog bij mijn geboorte.
Maar ik moet mn mail checken ik vind het leuk om dingen over dieren te lezen en allerlei andere leuke nieuws en informatie.
Ben erg zuinig, ik rook,drink,slik niet en ook geen vuurwerk afsteker.
Altijd een bril op.
Weet iemand hier een antwoord op?
Dan focus je steeds anders en een stofje wat wordt aangemaakt tijdens het beeldscherm kijken wordt weer verminderd.
Een tijdje terug (paar weken?) was dit in het nieuws, ook met meer uitleg, maar ik kan het niet terug vinden. Als ik 's avonds lang achter de computer zit, ga ik vaak ook nog een stukje lopen. Overdag is beter, maar beter iets dan niets.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.