Kan ik ondanks overgewicht en een klein beetje pijn in de knieën toch traplopen als oefening? Of ben ik dan juist dom bezig?
Andere jaren hielp dit mij om wat gewicht kwijt te raken. Ik bouw het rustig op: 4 x naar 4 hoog (bovenste verdieping), dag rust, 6x, rust etc.
Met muziek via koptelefoon anders saai. Hele lichaam doet mee, na afloop voldaan gevoel.
Echter, dit jaar beetje kniepijn. Ben ook wat aangekomen, dus juist hard nodig. Naast de zeer bekende andere maatregelen natuurlijk, die ik ook doe: fietsen, wandelen en binnenkort weer zwemmen.
Voordeel: kost weinig tijd, kan met elk weer, kan even tussendoor, vermoeiender dan die andere sporten, dus verhoging stofwisseling. Effectief, is mijn ervaring.
Maar: verpest ik juist zo mijn knie niet, of kan ik dit gewoon doen op basis van pijn: die is nu 1,5 op een schaal van 10. En zakt weer terug naar 0,5. Was altijd 0.
Zorgen dat ie onder de 2 blijft? Ik hoop dat de knieën sterker worden, zodat de pijn (nou ja, een beetje dus maar) weer zakt naar 1 of minder...Reeële hoop?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.