Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen je darmen zulke klachten geven?

Ik kamp al maanden met een Pijnlijke buik aan de linkerzijde. Ook de rug is pijnlijk en het lijkt vaak of de buik enorm is opgezet.
Al tig keren naar de huisarts geweest en al vele onderzoeken gehad. 2014 colonscopie, December 2015 echo bovenbuik, mei dit jaar door longarts ct scan longen en bovenbuik laten uitvoeren. Geen bijzonderheden behalve divertikels. Wordt nu gezegt waarschijnlijk de dikke Darm door stress etc. Gezien de onderzoeken die gedaan zijn worden door De huisarts ernstige zaken uitgesloten. Kan haast niet geloven dat het mijn darmen zijn die wat overactief zijn. Iemand een idee? Die verdomde zeurende pijn en opgezette gevoel is dagelijks aanwezig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je beschrijft precies de klachten die ik zelf had rond mijn 20e! Alleen zat bij mij de pijn links meer midden in de zij, en had ik er winderigheid bij.

Ik heb veel onderzoeken ondergaan. Uiteindelijk bleek stress de grote boosdoener. Ik had stress zonder dat ik dat herkende - dat kwam doordat ik al jaren gestresst was.

Toen ik aan de stress ging werken verdwenen de problemen.

Daarnaast kreeg ik lichte klachten van appels, maar dat was bijzaak. De stress bleek de hoofdoorzaak te zijn.

Om op je vraag terug te konen: ja, je darmen kunnen zulke klachten geven. En stress kan de hoofdoorzaak zijn - maar vlak voeding ( bij mij: appels) niet uit.
Cryofiel
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing