Zijn dit symptomen van een nierbekkenonsteking?
2 weken geleden ben ik naar Turkije geweest. Toen we met de bus van de luchthaven naar de hotel gingen kreeg ik plots enorme steken in mijn rechterzij ,helemaal bij het uiteinde van mijn ribben. ,zoals messteken dat ik voelde daarna voelde ik weer zo'n harde pijn alsof er iets gescheurd is, zo heeft dat zeker een uur geduurd. Zelfs het inademen doet pijn. Maar ik had die avond ook veel gegeten. Die pijn was niet meer voelbaar. Maar na 2 weken, verleden dinsdag ongeveer kreeg ik weer zo die steken maar minder pijnlijk als in Turkije, het voelde weer zo van die messteken en drukken en bij inademen dat het gevoelig is. Dat heeft ongeveer een kwartiertje geduurd. Die dag erna weer hetzelfde verhaal. En nu vandaag (donderdag) ook maar de pijn was minder en duurde maar 5 minuten. Maar voor Turkije had ik af en toe ook zelden last van die steken. Voor de rest moet ik snachts altijd en bijna elke nacht opstaan om veel te gaan plassen. Nu laatste tijd ziet mijn urine er donkergeel uit en ruikt wel sterk. Mijn vriendin heeft een nierbekkenontsteking gehad en had ook die symptomen. Kan er iemand mij helpen te zoeken wat het probleem is en wat hieraan te doen is? Ook dat ik me zorgen moet maken?
Toegevoegd na 2 minuten:
ook overdag moet ik vaak plassen. Soms voelt mijn blaas helemaal vol
Toegevoegd na 10 minuten:
ik drink ook amper, nog geen 1/2l per dag
Toegevoegd na 1 uur:
of zijn het problemen met mijn lever?
Via de huid en ademhaling verlies je in een normale situatie al meer dan een liter vocht per dag, tijdens sport en warmte nog meer.
Niet raar dus dat de urine donker wordt en stinkt. Als er al langer zo weinig gedronken wordt zal dat de oorzaak zijn van in ieder geval een deel van de klachten.
Koop of vul twee literflessen met water en zorg dat die aan het eind van de dag leeggedronken zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.