Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

spiertrekkingen in rust (snachts géén last van spiertrekkingen) wat is dit?

Ik heb sinds 2,5 week spiertrekkingen in benen, armen, rug, buik en af en toe wenkbrauw of gezicht. Kan dit kwaad? ik ben bij de huisarts geweest en getest op allerlei vitamines en mineralen dit was allen goed, en bij de neuroloog geweest die lichamelijk onderzoekjes heeft gedaan wat er ook allemaal goed uitzag. ik heb géén krachtsverlies of andere aandoeningen. Kan dit komen van langdurige stress? of wat kan dit zijn? snachts heb ik er helemaal GEEN last van.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Vaak is dit een symptoom van stress; vooral ook NA een lange periode van stress.
Dan denk je wel dat je in rust / ontspannen bent, maar blijkbaar zit er toch nog veel spanning in je lijf, die er uit wil. Je "schudt" letterlijk de stress van je af ;-)
Dat je er 's nachts geen last van hebt (het niet gebeurt of je het niet merkt) betekent dat je 's nachts blijkbaar wel goed kunt ontspannen.

Maar ook doodgewone vermoeidheid, het gebruik van alcohol en roken kunnen spiertrekkingen veroorzaken. Misschien ben je de laatste weken een beetje uit je ritme (vakantie ?) , of is het gewoon het weer dat je parten speelt. Of ben je juist heel actief in beweging geweest.

Hoe dan ook, spiertrekkingen zijn hoewel lastig, in de regel onschuldig van aard. Denk je dat er meer aan de hand is, dan kan het altijd verstandig zijn een bezoek te brengen aan de huisarts, al is het maar om je gerust te stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing