Is er een medicijn tegen niet kunnen boeren en een pijnlijke hik?
Bovenstaande vraag heeft natuurlijk wel wat toelichting nodig. Bij dezen:
Als ik veel bier / koolzuur heb gedronken krijg ik altijd een ontzettend pijnlijke hik met een heel naar 'opgeblazen' gevoel, een soort misselijkheid en een benauwend gevoel. Dit is met name als ik veel beweeg tijdens het drinken, zoals tijdens het dansen. Er komen wel een soort zachte 'ratelende' of 'borrelende' geluiden uit mijn keel; iets wat ook gebeurt als ik gewoon een glas cola zou drinken.
Ik ben geen aansteller op het gebied van pijn, maar functioneren is op dit soort momenten bijna onmogelijk, waardoor het automatisch dan ook het einde van de avond betekent voor mij. Vaak houdt de hik heel lang aan, wat uiteindelijk ook nog leidt tot rugpijn. Wat voor mij werkt is door plat te gaan liggen en rustig wat te gaan eten. In de praktijk houdt dat helaas in dat naar huis gaan de enige optie is. Uiteindelijk komt de lucht er dan d.m.v. flatulentie uit. Standaard trucjes tegen de hik zoals het inhouden van adem helpen niet. Ook Rennie of Rennie Deflatine hebben geen effect.
Ik denk dat het probleem een gevolg is van het feit dat ik niet kan boeren; ik heb het nooit gekund en zou ook niet weten hoe dit zou moeten. Graag wil ik weten of er een oplossing voor dit probleem is, en of er hier lotgenoten zijn die het probleem herkennen en tips hebben hiermee om te gaan.
Veel wetenschappelijke terminologie hierin, Maae wat ik ervan uit opmaak hebben ze hier verkeerd aanspannen van spieren in de slokdarm door middel van een botox variant verdooft waardoor deze jongen weer kon boeren. Daarnaast ben ik de vaak gemiste Aerofagie diagnose tegengekomen. Omdat er eerder aan prikkelbare darm syndroom gedacht word bij vergelijkbare klachten.
https://www.darmgezondheid.nl/darmklachten/darmaandoeningen/aerofagie/ Schijnt dat je die klachten door middel van ademhalingsoefeningen en slik oefeningen kunt verminderen dan wel niet verhelpen. Volgens mij moet je voor zulke therapie bij een logopedist (spraak therapeut) zijn.
Oh wauw, ik zie nu pas na registratie de mooie reacties van anderen. Voor alles wat dubbel is de eer aan de rest, hoop dat er misschien nog iets aanvulling in zit, maar het lijkt dat m'n reactie redelijk overbodig was... Haha, beschamend... =P
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.