Wat kan er aan de hand zijn als je ineens last hebt van het volgende? Zweten, vlekken voor de ogen, duizelig, gehoor weg
Ik had dit vanochtend ineens, ik stond te luisteren tijdens een ochtend overleg en ineens voelde ik mij niet zo lekker.
Ik ging even zitten, maar het werd daar niet beter van. Het was ook wel wat warm op de afdeling.
Ik had last van de volgende dingen:
- ik werd echt spierwit volgens collega's
- ik zag bijna niks meer, allemaal vlekken voor mijn ogen
- mijn gehoor was bijna weg, net of iemand watten in de oren had gestopt
- mijn coordinatie was bijna weg, ik werd ondersteund om ergens anders te gaan zitten
- kon ook niet zo goed uit mijn woorden komen, kon alleen zeggen 'gaat niet goed'
- ik voelde mij ook duizelig en misselijk
- er stond koud zweet op mijn armen, rug, en voorhoofd.
Ze namen mij mee naar het kantoor waar het wat koeler was, en ik kreeg een bekertje water met wat suiker er in.
Het trok uiteindelijk wel weer weg, maar ik voel mij nog steeds een beetje slapjes.
Ben sinds dit weekend ook wat verkouden en kuch een beetje, dit zou ermee te maken kunnen hebben.
Ik ga sowieso bellen met de huisarts, maar weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Toegevoegd na 7 uur:
Bij de huisarts geweest, bloeddruk en hartslag was normaal.
Hoogstwaarschijnlijk flinke daling van de bloeddruk geweest vanochtend, wat precies bij mijn klachten past. Ik heb wel een formulier meegekregen voor bloedprikken, standaard pakketje voor vermoeidheidsklachten, voor de zekerheid. Niet gelezen wat er allemaal in zat, maar stond sowieso Hb gehalte, en schildklier waarden bij.
Precies die verschijnselen, zweten, ballen voor de ogen, oorsuizen, knikkende knieën.
Ik noem dat hypoglycemie, maar volgens flipjeboot mag ik dat niet zo noemen.
Bekertje water met suiker was dus een goed idee.
Zonet gebeld, en ik kan vanmiddag bij de huisarts terecht.
Ik heb het een paar keer per jaar. En het kan zelfs optreden kort na een maaltijd.
Mijn vader werd destijds door een arts aangeraden een glucosetablet bij zich te hebben.
Vooral het koude zweet en het wattige horen en combinatie met krachtverlies herken ik.
Het helpt als ik iets zoets drink, dus met veel suiker erin.
Het gevoel van bijna flauwvallen trekt dan snel weg. Meestal voel ik me dan na een half uurtje weer "helemaal gewoon" . Ook heb ik altijd iets van biscuitjes in mijn tas.
De term hypoglycaemie wordt overigens door leken vaak verkeert gebruikt. Medisch gezien kan een hypoglycaemie eigenlijk alleen voorkomen als bijwerking van diabetes-medicatie; afgezien van enkele uitzonderlijke situaties. Het is overigens niet mijn bedoeling om uit te maken hoe mensen hun klachten betitelen. Medische termen hebben vaak een erg scherp omschreven gebruik; door het foutieve gebruik kan dan makkelijk spraakverwarring ontstaan en dat probeer ik te voorkomen.
Hoogstwaarschijnlijk flinke daling van de bloeddruk geweest vanochtend, wat precies bij mijn klachten past. Ik heb wel een formulier meegekregen voor bloedprikken, standaard pakketje voor vermoeidheidsklachten, voor de zekerheid. Niet gelezen wat er allemaal in zat, maar stond sowieso Hb gehalte, en schildklier waarden bij. Magnesiumcitraat slik ik al, ik heb snel last van spierpijn en heb gemerkt dat dit helpt. Ik krijg dit uit voeding ook al wel binnen, maar net niet genoeg voor mijn behoeftes.
Voldoende eiwitten let ik ook op, omdat ik met spieropbouw bezig ben.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
Velen delen hier kennis en ervaringen en daar is GV ook voor bedoeld.
Ik zie weer een aanval richting de niet reguliere geneeskunst.
Dat er ook in de reguliere geneeskunst mogelijk Meer fouten worden gemaakt is goed te begrijpen, er gaan in verhouding ook veel meer mensen naar toe.
Dus vind ik het uitstekend, dat je hier dan je kennis en vooral ervaringen kunt delen maar er telkens maar weer voor te waarschuwen, dat je er niets aan heeft het hier te lezen en je naar een dokter moet gaan.
is overcompleet en vaak nutteloos.
Er staat immers al, raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.