Hoe voorkom ik dat ik na lichamelijke inspanning zo'n last van mijn kuiten krijg?
Het gaat meer om de aanhechting van de kuitspieren volgens mij, bij de knieholte. Daar krijg ik vaak zo'n last van na bepaalde lichamelijke inspanning (na lang hardlopen bijvoorbeeld).
Hoe voorkom ik dit? Heeft dit meer met rekken en strekken te maken? Of moet ik meer mijn kuiten trainen?
Voor mijn gevoel kan er elk moment kramp in schieten, na het opstaan kan ik mijn benen bijna niet strekken de eerste paar minuten.
Toegevoegd na 2 uur:
deze keer was de pijn niet van hardlopen, maar van een lange dag met een fotoshoot. Hierbij veel in andere houdingen moeten staan, en op hakken gelopen wat ik nooit doe.
Nog een 2e vraag: als ik de pijn al heb, hoe kom ik er dan het snelste weer vanaf?
Af en toe doe ik wat yoga en strekoefeningen, daarbij pak ik die spieren ook wel mee. Mijn loopschoenen komen bij een geode hardloopwinkel weg. Hier is eerst een loopanalyse gedaan voordat ik de schoenen kreeg, dus dat zit wel goed. Hardlooplessen zijn inderdaad goed, ik heb zo'n Start2Run cursus gevolgd van 6 weken (elke zaterdag in groepsverband met een instructeur lopen). Daar had ik al veel geleerd over loophouding. Ik zette eerst te grote passen, waardoor ik snel last kreeg bij mijn liezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.