Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat ik na lichamelijke inspanning zo'n last van mijn kuiten krijg?

Het gaat meer om de aanhechting van de kuitspieren volgens mij, bij de knieholte. Daar krijg ik vaak zo'n last van na bepaalde lichamelijke inspanning (na lang hardlopen bijvoorbeeld).
Hoe voorkom ik dit? Heeft dit meer met rekken en strekken te maken? Of moet ik meer mijn kuiten trainen?

Voor mijn gevoel kan er elk moment kramp in schieten, na het opstaan kan ik mijn benen bijna niet strekken de eerste paar minuten.

Toegevoegd na 2 uur:
deze keer was de pijn niet van hardlopen, maar van een lange dag met een fotoshoot. Hierbij veel in andere houdingen moeten staan, en op hakken gelopen wat ik nooit doe.

Nog een 2e vraag: als ik de pijn al heb, hoe kom ik er dan het snelste weer vanaf?

Ritsuka
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Mogelijk ligt het aan je schoenen. Zelf heb ik dat ervaren door te lang door te lopen op oude schoenen. De zolen waren met name bij de hielen stug geworden in de loop der jaren. Daardoor een slechte demping. Ze waren dan ook meer dan tien jaar oud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minder intensief sporten, kennelijk doe je te veel, maar boven alles goed stretchen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing